11 marca 2021 r. ruszy czterotygodniowy program pilotażowy na dwóch trasach Air France: Paryż (CDG) – Gwadelupa (Pointe-à-Pitre) oraz Paryż (CDG) – Martynika (Fort-de-France).
Od początku kryzysu spowodowanego przez pandemię COVID-19 przepisy dotyczące podróży ewoluują i wielokrotnie się zmieniają. Przedstawienie negatywnego wyniku testu na COVID-19 jest obecnie obowiązkowe w przypadku większości podróży międzynarodowych, a przeprowadzana na lotniskach weryfikacja tych testów, często przedstawianych w formie papierowej, zajmuje dużo czasu. Aby usprawnić podróż i skrócić czas procedur na lotnisku, Air France planuje uruchomienie pilotażowego programu testującego aplikację pod nazwą ICC AOKpass, która została stworzona we współpracy z MedAire/International SOS. ICC AOKpass to aplikacja mobilna na smartfony, która umożliwia pasażerom bezpieczne przechowywanie wyników testów na COVID-19 wykonanych w jednym z laboratoriów partnerskich. Pasażerowie posługujący się aplikacją będą mogli przedstawić służbom kontrolnym na lotnisku wynik swojego testu w formie elektronicznej (w aplikacji) zamiast papierowego zaświadczenia. ICC AOKpass zapewnia bezpieczną weryfikację, zgodnie z przepisami kraju docelowego, poprzez sieć zabezpieczoną technologią blockchain. 11 marca br. Air France rozpocznie czterotygodniowy okres testów, we współpracy z Paris Aéroport. Testem będą objęte loty na dwóch trasach: Paryż (CDG ) – Fort-de-France (Martynika) oraz Paryż (CDG) – Gwadelupa (Pointe-à- -Pitre) Pasażerowie nie będą mieli obowiązku posiadania aplikacji na wspomnianych trasach, a testowanie będzie realizowane na zasadzie dobrowolności. Przewoźnik chce sprawdzić działanie aplikacji w rzeczywistych warunkach oraz poznać opinie klientów na temat tego rozwiązania. Air France podzieli się spostrzeżeniami zebranymi w fazie testowej z innymi liniami lotniczymi z sojuszu SkyTeam, które obecnie też testują różne rozwiązania do cyfryzacji dokumentów medycznych. Air France i KLM są za ujednoliceniem i cyfryzacją dokumentów medycznych pasażerów, które dotyczą COVID-19, pod warunkiem, że będzie to zgodne z prawem, a dane będą całkowicie bezpieczne. Cyfryzacja może w szczególności pomóc w usprawnieniu podróży klienta przez lotnisko i zapobieganiu oszustwom.