Niemiecka turystyka w czasach pandemii

Niemiecka Centrala Turystyki podsumowała pandemiczny rok, analizując również perspektywy. I choć turystyka przyjazdowa przyniosła miliardowe straty, to perspektywy na szczęście rysują się w jasnych barwach.

rt 2021 03b 38

 Niemal na każdym polu gospodarczym jesteśmy ściśle związani z gospodarką naszych zachodnich sąsiadów. Również w turystyce trendy i tendencje, jakie tam panują, wpływają w jakimś stopniu na nasz rynek. Zwłaszcza że Polacy należą do czołówki turystów odwiedzających Niemcy, tak samo jak niemieccy turyści w Polsce. Warto więc śledzić to, co dzieje się za Odrą. 

Duże straty, nowe trendy

Do tej pory Niemcy odnotowały mniejsze straty niż konkurenci – pozostają najważniejszym celem podróży mieszkańców Europy. Przy tym pandemia kształtuje nowe trendy w podróżowaniu, zorientowane na przyrodę i indywidualne formy wypoczynku. Zgodnie z przewidywaniami niemiecka turystyka przyjazdowa poniosła ogromne straty w 2020 r. Niemniej jednak Niemcy podczas zeszłorocznej pandemii zdobyły spory udział w rynku względem europejskiej konkurencji i zajęły czołową pozycję wśród celów podróży Europejczyków. Takie wnioski przynosi raport European Travel Monitor na podstawie badania przeprowadzonego przez IPK International na zlecenie Niemieckiej Centrali Turystyki (DZT). W 2020 r. wewnątrz UE podróżowało łącznie 176 mln Europejczyków, z czego 23,9 mln podróży odbyło się do Niemiec, co daje udział w rynku na poziomie 13,6 proc. Kolejne kraje to Hiszpania i Austria. – W wyniku pandemii COVID-19 liczba wyjazdów zagranicznych spadła o 70 proc. na całym świecie, a podróży w Europie o 66 proc. W przypadku niemieckiej turystyki przyjazdowej straty wynoszą 64 proc. Istnieje wiele powodów, dla których Niemcy przeszły kryzys stosunkowo lepiej niż międzynarodowa konkurencja: wciąż silna jest pozycja marki Niemiec jako celu podróży – skomentowała statystyki za ubiegły rok Petra Hedorfer, prezes zarządu DZT. – Dodatkowo została ona wzmocniona przez antycykliczny marketing naszych produktów. Dzięki ścisłej współpracy z partnerami z niemieckiej branży turystycznej stworzyliśmy dobre warunki do odbudowy turystyki przyjazdowej – dodała szefowa DZT. Cudzoziemcy w ubiegłym roku wykupili w Niemczech 32 mln noclegów. Dla porównania – w roku 2019 było to 89,9 mln. Najliczniej, tak jak w latach poprzednich, kraj ten...



Opr. Andrzej Jarczewski

Wydanie: 3/2021, ŚWIAT BRANŻY
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail