Śmieci?! Kto to widział?!

Tatrzański Park Narodowy rusza z ogólnopolską akcją, której celem jest budowanie ekologicznej świadomości oraz inspirowanie Polaków do zadbania o środowisko naturalne. Kampania ma za zadanie uświadomienie ludziom, że niewłaściwe postępowanie ze śmieciami niszczy dziką przyrodę.

rt 2021 05b 05

Człowiek ma bezpośredni wpływ na swoje otoczenie, a skutki nieprzemyślanego zachowania są dla środowiska naturalnego bardzo często nieodwracalne. Celem kampanii jest kształtowane właściwej postawy poprzez dostarczenie praktycznych wskazówek i zmobilizowanie do aktywnego rozwiązywania tego problemu. Ponieważ śmieci pozostawiane są nie tylko w górach, ale także na plażach czy nad jeziorami i rzekami, więc kampania edukacyjna ma charakter ogólnopolski. Za przykład zaś ma posłużyć Tatrzański Park Narodowy, z którego co roku trzeba usunąć kilkaset metrów sześciennych odpadów pozostawianych przez turystów. Kampania będzie realizowana od maja do września br. z wykorzystaniem wielu narzędzi edukacyjnych i kanałów informacyjnych. Skierowana jest do różnych grup odbiorców, by każdy, niezależnie od poziomu wiedzy i zaangażowania w temat ochrony środowiska czy też wieku, mógł znaleźć interesujące dla siebie treści. Kampania obejmuje również OOH, czyli citylighty, rowery miejskie, autobusy. Planuje się także spoty radiowe, których zadaniem będzie uświadomienie Polakom problemów związanych z zaśmiecaniem środowiska. Warto śledzić stronę ktotowidzial.pl oraz profile Tatrzańskiego Parku Narodowego w social mediach, m.in. na Facebooku i Instagramie. Dzięki nim można nie tylko pogłębić wiedzę o przyrodzie, ale także dowiedzieć się o konkursach i proekologicznych aktywnościach na terenie parków i rezerwatów przyrody. Przewiduje się pięć konkursów promujących zachowanie proekologiczne w różnych grupach społecznych. Projekt obejmuje wiele rozmaitych działań, które łączy jeden cel i wspólne przesłanie: wzrost świadomości ekologicznej Polaków oraz aktywizacja społeczeństwa i kształtowanie ekologicznych postaw, co pozwoli zminimalizować problem ogromnego zaśmiecania środowiska i nadmiernej produkcji odpadów, powodującej katastrofalne skutki dla przyrody.


Wydanie: 5/2021, AKTUALNOŚCI


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail