Tegoroczna impreza poświęcona była przemysłowi spotkań 2.0, czyli transformacji, jaką przechodzi
zarówno branża, jak i narzędzia, które oferuje.
Na Meetings Week Poland 2021 złożyło się osiem sesji przygotowanych przez stowarzyszenia i organizacje branżowe reprezentujące różne obszary przemysłu spotkań. Poruszano zagadnienia związane z funkcjonowaniem przemysłu spotkań w nowej rzeczywistości społecznej, gospodarczej i komunikacyjnej. W spotkaniu w formule online wzięło udział 20 mówców i 44 panelistów, a na platformie, gdzie wydarzenie się odbywało, zarejestrowało się ponad 700 uczestników. Swego rodzaju punktem odniesienia dla rozmów na temat rynku były zaprezentowane premierowo przez Anetę Książek z Poland Convention Bureau POT dane dotyczące sektora MICE w Polsce (raport „Przemysł spotkań i wydarzeń w Polsce”) i Europie („Wpływ koronawirusa na europejski rynek spotkań”).
Przemysł spotkań ważny dla gospodarki
Oficjalnego otwarcia MWP, podczas sesji Poland Meetings Destination (organizowanej pod auspicjami „The Warsaw Voice”), dokonali patroni wydarzenia: Andrzej Gut-Mostowy, sekretarz stanu w Ministerstwie Rozwoju, Pracy i Technologii odpowiedzialny za turystykę, oraz Anna Salamończyk-Mochel, wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej. Minister Gut-Mostowy określił przemysł spotkań jako jeden z kluczowych obszarów gospodarki. Zapowiadał znaczące wsparcie dla turystyki biznesowej z Krajowego Planu Odbudowy. Również Anna Salamończyk- -Mochel podkreśliła wartość przemysłu spotkań dla gospodarki kraju oraz znaczenie budowania partnerstw i współpracy w dziedzinie turystyki. Mówiła m.in. o potrzebie budowy szerszej strategii rozwoju branży spotkań w Polsce. Uczestnicy sesji, której partnerem była Warszawska Organizacja Turystyczna, zgadzali się, że rola przemysłu spotkań dla polskiej gospodarki nie powinna maleć w wyniku pandemii. Przeciwnie, dynamiczny rozwój gospodarki nie jest możliwy bez jeszcze szybszego niż dotychczas rozwoju tej branży. Ponadto uczestnicy paneli, reprezentujący m.in. convention bureaux Łodzi, Krakowa i Warszawy, wskazywali nie tylko na zagrożenia, ale także na szanse, jakie wynikają ze zmian, które zaszły na rynku spotkań w wyniku pandemii COVID-19.
Jesteśmy gotowi na erę nowych kompetencji
„Nowa era najlepszych z najlepszych” – blok tematyczny zorganizowany przez Stowarzyszenie Konferencje & Kongresy w Polsce (SKKP), był w całości poświęcony kompetencjom i pracownikom przyszłości. Tłem do dyskusji eksperckiej była prezentacja dr. Bartłomieja Walasa i wynikająca z niej teza, że zarządzanie zmianą i tożsamym z nią ryzykiem to jedne z najważniejszych kompetencji nowej normalności. Stowarzyszenie Branży Eventowej (SBE) poświęciło swoją sesję kluczowemu wyzwaniu eventów 2.0, czyli cyberbezpieczeństwu. Podczas edukacyjnej debaty Anna Coban (Legal Coban), Łukasz Kistar (ekspert [cyber]bezpieczeństwa), Krzysztof Dobrowolski (ConnectTo), Janusz Jabłoński (BERM) oraz jako moderator Dagmara Chmielewska (prezes SBE) podjęli się zdefiniowania eventu 2.0. Poruszyli takie zagadnienia jak cyberbezpieczeństwo w eventach, aspekty prawne, ochrona danych osobowych uczestników wydarzenia, zabezpieczenia narzędzi do organizacji wydarzeń, zagrożenia, z jakimi branża eventowa spotyka się w trakcie produkcji i transmisji wydarzeń online, oraz obowiązki, jakie w tej materii powinni spełnić organizatorzy wydarzeń. MPI Poland Chapter wraz z zaproszonymi ekspertami postanowiło przyjrzeć się socjologicznym skutkom pandemii i ich wpływowi na przeobrażenia branży spotkań. Future Leaders Forum zorganizowane w partnerstwie z IMEX i MPI przez studentów Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula pod kierownictwem dr. Krzysztofa Celucha po raz szesnasty zgromadziło inspirujących mówców reprezentujących wszystkie sektory przemysłu spotkań. W swoich prezentacjach i wypowiedziach odnosili się przede wszystkim do rozwoju i budowania kariery, edukacji, ale także zmian na rynku, jakie zaszły w ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy. Ostatnia sesja tegorocznego MWP, zorganizowana przez MeetingPlanner.pl, była swego rodzaju podsumowaniem transformacji, jaką przeszedł rynek spotkań i wydarzeń, dokonanym przez przedstawicieli agencji, które znalazły się w Top 10 agencji eventowych w konkursie MP Power Awards.