Jakie mają być zasady organizacji wypoczynku dzieci i młodzieży?

Brak możliwości organizacji wakacji w nadchodzącym sezonie letnim byłby (bez dodatkowej pomocy) bardzo dużym wyzwaniem dla całego rynku – mówi Mirosław Sikorski, prezes zarządu Biura Podróży i Turystyki „Almatur- -Polska”.

rt 2021 05b 25

Jak wyglądał ubiegłoroczny sezon letni, jeśli chodzi o ofertę wypoczynku dla młodzieży?

 Organizacja letniego wypoczynku dzieci i młodzieży w poprzednim sezonie była dużym wyzwaniem. Na początku marca 2020 r. mieliśmy zarezerwowanych przez klientów 10 580 miejsc na obozach w kraju i zagranicą, a ostatecznie z obozów (głównie krajowych) skorzystało 9631 osób. W stosunku do roku 2019 spadek sprzedaży wyniósł 65 proc. Od początku kwietnia saldo dziennych rezerwacji i anulacji było zazwyczaj na korzyść tych drugich. Część osób korzystała z możliwości zamiany rezerwacji na voucher, część rezygnowała, a w przypadku jeszcze innych sami musieliśmy odwoływać imprezy, gdy na kilkanaście dni przed wyjazdem z grupy liczącej 40 osób pozostawało kilka, kilkanaście. Problem ten dotyczył przede wszystkim wyjazdów zagranicznych. W ostatecznym rozrachunku z oferowanych 15 kierunków zagranicznych udało nam się wysłać w ubiegłym roku pojedyncze grupy do Bułgarii i ciąg grup na Maltę. Jeśli chodzi o Maltę, to oprócz wyjazdów turystycznych klienci wybierali również kursy językowe. 

Almatur ma ofertę zarówno dla dzieci i młodzieży, jak i dla dorosłych. Który z tych segmentów lepiej wypadł w ubiegłym roku?

Głównym naszym produktem jest oferta dla dzieci i młodzieży. Przed pandemią sprzedawaliśmy z powodzeniem także wczasy i wycieczki zagraniczne (25-30 proc. całości naszej oferty). Niestety stały się one, tak jak obozy zagraniczne dla młodzieży, ofiarami pandemii. W sezonie lato 2020 nie...


Wydanie: 5/2021, WYWIAD
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail