Nowe życie hoteli: rewitalizacja

Według ogólnie przyjętych w branży standardów cykl życia obiektów hotelowych powinien trwać maksymalnie 15 lat. Aby nadążyć za zmieniającymi się trendami i utrzymać hotel w dobrej kondycji, już po siedmiu latach od otwarcia należy przeprowadzić w nim tzw. miękki remont, czyli odświeżenie wnętrz. Po upływie 15 lat niezbędny jest remont generalny. O czym muszą pamiętać inwestorzy, planując renowacje swoich hoteli?

k1rt 924023 309467

Jak mówi Wojciech Witek, architekt i założyciel biura projektowego Iliard Architecture & Interior Design, specjalizującego się w projektowaniu dla branży hotelarskiej, wystrój hoteli jest w dużym stopniu bezpośrednio powiązany z modą panującą w architekturze i wnętrzarstwie, a ta – tak samo jak na pokazach domów mody – szybko się zmienia. Nieustannie rosną też wymagania i oczekiwania gości hotelowych wobec standardu wnętrz i jakości obsługi. 

PLANOWY REMONT

– Najlepsze sieci dbają o to, aby ich goście korzystali z przestrzeni, które odpowiadają aktualnym trendom – zaznacza Wojciech Witek. – W dużych hotelach budowane są odpowiednie rezerwy finansowe z corocznych przychodów i zysków, przeznaczane właśnie na ten cel. Nie każdy hotel stosuje taką praktykę. Jednak aby być nadal atrakcyjnym dla klientów na coraz bardziej konkurencyjnym rynku, potrzebne są działania, które utrzymają zainteresowanie gości. Najważniejszym z takich przedsięwzięć jest rewitalizacja obiektu. Tak widzi jej znaczenie Daniel Ochońko, prezes spółki Trust Us, zajmującej się fit-outem przestrzeni komercyjnych: – Rewitalizacja hotelu podnosi jego standard i poprawia komfort gości. Naturalnie, nastawiona jest na zwiększenie przychodu z tytułu rezerwacji pokoi. Inwestorzy szczegółowo analizują przede wszystkim bilans finansowy takiego przedsięwzięcia, gdzie na jednym biegunie znajduje się całkowity koszt tego procesu, a na drugim długofalowe zyski wynikające z podniesienia standardu i zwiększenia obłożenia – tłumaczy. Pierwszym i najważniejszym krokiem podczas prac nad rewitalizacją jest określenie jej celu biznesowego. Należy zastanowić się, jak planowana rewitalizacja ma wpłynąć na poprawę wyników finansowych hotelu. Czy powinna się...



OPR. BARBARA BETLEJEWSKA

Wydanie: 9/2021, HOTELE
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail