Postawiliśmy na dostępność

Tym, co wyróżniło Travelist.pl i pozwoliło serwisowi na wybicie się, było dostosowanie naszej strategii, oferty i komunikacji do użytkowników z Polski, bez powielania zagranicznych rozwiązań – mówi Agata Szulc, CEO Travelist.pl.

r202205rt 213785 343334

Czy dziewięć lat temu spodziewaliście się, że Travelist.pl będzie tak zasięgowym serwisem?

 Będę zupełnie szczera – tak. Mocno na to liczyliśmy i wierzyliśmy, że Travelist.pl odniesie sukces. Rok 2013 był dobrym momentem na start, bo w Polsce nie było jeszcze tego typu serwisów. Za wzór postawiliśmy sobie międzynarodowych liderów rynku turystyki online, tj. Secret Escapes (brytyjską spółkę, która w 2014 r. wykupiła 100 proc. udziałów Travelist.pl), Voyage Prive czy TravelBird. Co ciekawe, dwie ostatnie firmy również próbowały swoich sił na polskiej arenie, jednak nie udało im się osiągnąć sukcesu. Nie uwzględniły bowiem jednej kluczowej kwestii – nie dostosowały działań do naszego rodzimego klienta. Postawiliśmy na dostępność – w serwisie od początku można było znaleźć zróżnicowane obiekty, nie tylko te z sekcji „luksusowe”. Mimo że nie wszystkie hotele w bazie portalu są 5-gwiazdkowe, to wciąż dbamy, aby każdy z nich – dokładnie wyselekcjonowany przez zespół ekspertów – był naprawdę wysokiej jakości. 

W którym momencie nastąpił największy rozwój portalu? Co się wówczas wydarzyło?

Do momentu wybuchu pandemii, która w pierwszej kolejności dotknęła właśnie branżę turystyczną, co roku odnotowywaliśmy dwucyfrowy wzrost przychodów. Oczywiście najłatwiej było na początku. W 2013 r. wystartowaliśmy od zera, nie mając praktycznie żadnych konkurentów na rynku z podobną ofertą, a konsumenci spragnieni byli podróży. Już w listopadzie 2015 r., po dwóch latach działalności, świętowaliśmy pozyskanie bazy użytkowników wielkości 2 mln osób. Z perspektywy rozwoju kluczowym momentem było przejęcie portalu przez spółkę Secret Escapes, która mocno zainwestowała zarówno w rozwój technologii, jak i działania marketingowe. Kolejnym krokiem milowym było włączenie się inwestora, Google Ventures, który przekazał naszej grupie 60 mln dolarów, dzięki czemu mogliśmy pozwolić sobie na kontynuację dynamicznego rozwoju marki. Obecnie jesteśmy w trakcie zmiany platformy technologicznej i jeśli dobrze pójdzie, to kolejny duży postęp serwis Travelist.pl odnotuje jeszcze w tym roku. 

Jakie są trzy największe zmiany, które dokonały się w turystyce w ciągu tych dziewięciu lat? Jak portal na nie reagował?

Pierwszym, kluczowym dla nas trendem było popularyzowanie mody na wypoczynek w hotelu jako formy spędzenia wolnego czasu. Polskie hotele zaczęły stawiać na wysoki standard usług, dzięki czemu...


Wydanie: 5/2022, WYWIAD RYNKU TURYSTYCZNEGO
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail