Coraz lepiej w hotelach

Wiele wskazuje na to, że sytuacja hoteli poprawia się i można chyba uznać trend wzrostowy za stały. Taki rozwój sytuacji potwierdzają dane z rynku.Jak wynika z badania ankietowego, które przeprowadziła wśród swoich członków Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego, w maju frekwencja w hotelach była o kilkanaście punktów procentowych lepsza niż w kwietniu. Dotyczyło to wszystkich kategorii hoteli. Według hotelarzy maj był kolejnym miesiącem poprawy wyników w stosunku do poprzedniego i także kolejnym najlepszym w bieżącym roku. Warto zauważyć, że wskaźniki frekwencji w maju w wielu hotelach osiągnęły satysfakcjonujące poziomy. Również – tak jak w marcu i kwietniu – wyniki hoteli miejskich (biznesowych) były wyraźnie lepsze niż obiektów pozamiejskich (wypoczynkowych). Z całej grupy hoteli uczestniczących w ankiecie już tylko 9 proc. nie przekroczyło 30 proc. frekwencji (w kwietniu było to 18 proc.), a satysfakcjonujący poziom obłożenia powyżej 50 proc. uzyskało ponad 3/4 hoteli (w kwietniu – połowa), w tym 24 proc. obiektów uzyskało obłożenie powyżej 70 proc. 

r202206rt 691529 233939

W MIASTACH LEPIEJ

Cieszy szczególnie ożywienie w obiektach zlokalizowanych w miastach, ponieważ, jak wynikało z wcześniejszych danych, to ta kategoria najwolniej podnosiła się po pandemicznym załamaniu. Według danych IGHP, w maju blisko 85 proc. hoteli miejskich zanotowało frekwencję powyżej 50 proc., a tylko 8 proc. nie przekroczyło 30 proc. W hotelach pozamiejskich połowa miała frekwencję powyżej 50 proc., a 7 proc. uzyskało obłożenie poniżej 30 proc. Tak jak w kwietniu, różnice były jeszcze wyraźniejsze, jeżeli wziąć pod uwagę obiekty w podziale na obsługujące gości z segmentów biznesowego oraz wypoczynkowego. Wśród hoteli biznesowych 87 proc. odnotowało wyniki powyżej 50 proc. frekwencji, a obłożenia 30 proc. nie osiągnęło tylko 2 proc. W grupie wypoczynkowych było to 58 proc. z frekwencją powyżej 50 proc. i 16 proc. z obłożeniem poniżej 30 proc. Tendencję tę potwierdzają dane z portalu noclegowo.pl, które obejmują ogólnie obiekty noclegowe, nie tylko hotele....



ANDRZEJ JARCZEWSKI

Wydanie: 6/2022, HOTELE
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail