Kim będą podróżni w najbliższym czasie, czego będą oczekiwać i poszukiwać? To ważne kwestie dla branży turystycznej. Dlatego firma Amadeus postanowiła poszukać odpowiedzi na to pytanie, zamawiając odpowiednie badania. I jakie są wyniki?
Szacuje się, że w okresie od stycznia do lipca 2022 r. 474 mln turystów podróżowało za granicę, w porównaniu ze 175 mln w 2021 r. A jak będziemy podróżować w 2033 r.? Globalne badanie – Traveler Tribes 2033 – trzecie z serii rozpoczętej w 2007 r., definiuje cztery grupy podróżnych, nazwane plemionami, które rozwiną się w ciągu najbliższych 10 lat. W tym celu przeanalizowano przyszłe czynniki zmieniające podróże oraz nowe cechy, zachowania i preferencje podróżnych, aby zrozumieć, czego podróżni będą oczekiwać za 10 lat. Jest to trzecia z inicjatyw badawczych Amadeus Traveler Tribes, pierwsza odbyła się w 2007 r., druga w 2015 r. – Jako branża chcemy budować doświadczenia, które są inspirujące. Możemy to osiągnąć jedynie poprzez zrozumienie, czego oczekują podróżni teraz i w przyszłości. Patrząc w przyszłość, jasne jest, że to, czego będzie wymagał ekscytujący „eksperymentator”, będzie się różnić od tego, czego będzie wymagał „kolekcjoner wspomnień”. Wraz z postępem technologicznym dzięki sztucznej inteligencji, biometrii i metawersum, jesteśmy zdolni zapewnić bardziej dopasowane podróże, które zaspokoją potrzeby różnych typów podróżnych – niezależnie od tego, czy jest to pragnienie szybkości, komfortu, uspokojenia czy ekscytacji – mówi Decius Valmorbida, prezes Travel, Amadeus.
TRUDNA SZTUKA PRZEWIDYWANIA
Autorzy badania przeprowadzili je bardzo starannie, chcąc uwzględnić jak największą liczbę punktów widzenia. Starali się też unikać pułapek, jakie wypaczają czasem wyniki takich badań. Z tego powodu starano się uwzględnić zarówno aspekty technologiczne, jak i psychologiczne. Aby próba była jak najbardziej reprezentatywna, przeprowadzono wywiady z ponad 10 tys. turystów z 15 krajów. – Przewidywanie przyszłości jest trudne, zwłaszcza w podróżach. Wynika to z faktu, że podróże dotyczą ludzi oraz tego, jak myślą i zachowują się – wszystko to jest złożone, ponieważ ludzie nie zawsze są racjonalni. Jednak dzięki szeroko zakrojonym badaniom podróżnych, opartym na...