Inflacja, spadek sprzedaży i niższy wskaźnik Barometru EFL

Ten tekst niestety nie będzie optymistyczny. Ogólna sytuacja na rynku jest niestabilna. Wiele wskaźników ekonomicznych nie napawa optymizmem, choć trzeba przyznać, że po sztormach wywołanych przez pandemię, a potem wybuch pełnoskalowej wojny za naszą wschodnią granicą, obecna sytuacja nie jest aż tak zła. Jaka jednak będzie przyszłość?

rt 2023 04d 20

Barometr EFL jest syntetycznym wskaźnikiem informującym o skłonności firm z sektora MŚP do wzrostu (tj. rozwoju rozumianego jako stawianie sobie przez przedsiębiorstwa celów związanych ze wzrostem sprzedaży i produkcji, ekspansją na nowe rynki i maksymalizacją zysków, co jest związane z inwestycjami w środki trwałe). Prognozowana na dany kwartał kondycja finansowa firm MŚP daje punkt odniesienia do wnioskowania o zakładanym kierunku zmian, które sprzyjają wzrostowi lub działają hamująco na rozwój firm. Badanie przygotowywane jest przez Ecorys na zlecenie Europejskiego Funduszu Leasingowego SA, a jego wyniki są publikowane co kwartał.

Jego uczestnicy to mikro, małe i średnie firmy z całej Polski. W badaniu, które odbyło się 6-30 marca br., wzięła udział reprezentatywna grupa 600 mikro, małych i średnich firm. Niestety turystyka jest niczym delikatne i skomplikowane urządzenie mechaniczne. Dobrze nastawione, w dobrych warunkach doskonale działa. Jednak wystarczy jakiś wstrząs, by mechanizm zaczął się zacinać. Wszelkie niepokojące sygnały i złe nastroje wpływają dość szybko na mniejszą chęć konsumentów do nabywania usług turystycznych. I bez znaczenia jest to, w jakim stopniu te obawy są uzasadnione. Niestety przeżywamy w tej chwili dużą niepewność związaną zarówno z sytuacją polityczną w naszym regionie, jak i gospodarczą. 

BĘDĄ CIĘCIA?

Inflacja jest słowem, które ostatnio towarzyszy nam stale. Dla przedsiębiorców jest wyzwaniem w związku z rosnącymi kosztami działalności, ale nie tylko. W branży turystycznej ważny jest również jej wpływ na zachowania klientów. Niestety w razie niepewności finansowej oraz konieczności oszczędzania to...



OPR. ANDRZEJ JARCZEWSKI

Wydanie: 4/2023, ŚWIAT BRANŻY
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail