Optymistyczny marzec w hotelach

Sezon zimowy można uznać za zakończony i stopniowo zbliżamy się do wakacji. Wczesna wiosna nie jest w naszym klimacie najlepszym okresem dla turystyki. Tym bardziej cieszy, że w marcu hotelarze byli bardziej optymistyczni niż we wcześniejszych miesiącach, jak świadczą wyniki ankiety IGHP.

rt 2023 04d 23

 

Z miesiąca na miesiąc wyniki hoteli w Polsce są coraz lepsze – wynika z comiesięcznej ankiety Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego na temat sytuacji branży w marcu. Lepszy od prognoz okazał się wydłużony weekend wielkanocny, natomiast rezerwacji na majówkę wciąż jest niewiele. Marzec to kolejny miesiąc z poprawą wyników. Ponownie (po lutym) zmalała grupa hoteli z frekwencją mniejszą niż 30 proc. i jednocześnie zwiększyła się z obłożeniem powyżej 50 proc. Wpływ na to miały przede wszystkim hotele biznesowe/miejskie. Ze względu na zakończone w lutym ferie zimowe, w marcu wyniki obiektów wypoczynkowych/pozamiejskich znacznie odbiegały od hoteli biznesowych/miejskich, jeśli chodzi o wskaźniki obłożenia powyżej 50 proc. Nie pogorszyła się natomiast ich sytuacja w dolnych przedziałach frekwencji poniżej 30 proc.

Spośród hoteli uczestniczących w ankiecie 15 proc. (o 9 p.p. mniej niż w lutym) nie przekroczyło frekwencji 30 proc., a satysfakcjonujący poziom obłożenia powyżej 50 proc. uzyskała blisko połowa (na poziomie lutego), w tym 19 proc. obiektów powyżej 70 proc. W grupie hoteli miejskich 62 proc. (5 p.p. więcej niż w lutym) uzyskało frekwencję powyżej 50 proc. Z kolei 13 proc. nie przekroczyło obłożenia 30 proc. Wśród obiektów pozamiejskich 18 proc. (aż o 22 p.p. mniej niż w lutym) zanotowało frekwencję powyżej 50 proc., a 20 proc. (13 p.p. mniej niż w lutym) stanowiła grupa mająca obłożenie poniżej 30 proc. Zbliżone relacje zanotowały obiekty w podziale na obsługujące gości z segmentów biznesowego i wypoczynkowego. W grupie hoteli biznesowych 59 proc. uzyskało obłożenie powyżej 50 proc. (9 p.p. więcej niż w lutym). Z kolei frekwencji 30 proc. nie osiągnęło 12 proc. (9 p.p. mniej niż w lutym).

Wśród obiektów wypoczynkowych 26 proc. (aż o 26 p.p. mniej niż w lutym) było z frekwencją powyżej 50 proc. i 23 proc. (tyle samo co w lutym) z obłożeniem poniżej 30 proc. Dla 43 proc. hoteli wskaźnik obłożenia...



OPR. REDAKCJA

Wydanie: 4/2023, HOTELE
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail