polska

Świetne półrocze w polskiej turystyce

2023-09-20

Jak wynika z danych zaprezentowanych przez Ministerstwo Sportu i Turystyki za pierwsze półrocze ruch turystyczny w Polsce osiągnął poziomy zbliżone do rekordowych lat z przed pandemii. Do tego podjęto intensywne działania promocyjne, które mają ten trend utrzymać.

Mala1

- Turystyka krajowa osiągnęła poziomy rekordów z jakimi mieliśmy do czynienia w roku 2019. I dotyczy top zarówno podróży wewnątrz krajowych jak i wizyt turystów zagranicznych - powiedział wiceminister sportu i turystyki Andrzej Gut-Mostowy.

Według danych GUS liczba noclegów wykupionych przez turystów w pierwszym półroczu wyniosła 16,4 mln. (GUS podaje dane dla obiektów noclegowych mających co najmniej 10 miejsc). Oznacza to wzrost o 7,1 proc. Największe wzrosty zanotowano wśród turystów z Czech. W tym przypadku było ich aż o 97 proc. niż rok temu. Inne kraje, z których zanotowano największe wzrosty: Litwa (+47 proc.), USA (+36 proc.) Słowacja (+27 proc.), Wielka Brytania (+8 proc.), Holandia (+5 proc.), Indie (+5 proc.).

Zanotowano również znaczy wzrost liczby przyjazdów ze Stanów Zjednoczonych. Zdaniem ministra Gut-Mostowego wpłynęło na to kilka czynników, od wyróżnień polski min. jak i otwarcie nowego ośrodka POT w Chicago. Polska otwiera listę CNN Travel - Where to travel in 2023: The best destinations to visit.

Duże wzrosty zanotowano w przypadku miast. TO one przyciągnęły wielu turystów.  Widać to na przykładzie rekordowego roku Zamku Królewskiego na Wawelu, który odwiedziło prawie 2 mln. gości.

Przez POT Rafał Szmytke, przedstawił część działań promocyjnych podjętych przez prowadzona przez niego organizację.

Ciekawą inicjatywą jest uruchomiona w czerwcu bieżącego roku aplikacja MonumentApp. Projekt aplikacji został zrealizowany przez Polską Organizację Turystyczną oraz Narodowy Instytut Konserwacji Zabytków przy wsparciu Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Ministerstwa Sportu i Turystyki. Od tego czasu została pobrana ponad 10 tys. razy. Aplikacja ma możliwość nie tylko kierowania o najbliższych atrakcji, przez życiorysy znanych osób i wprowadza fabułę. Można w niej dzielić się wrażeniami z innymi użytkownikami. W tej chwili trwa akcja promocyjna aplikacji. Będzie min. dostępna w większości hoteli, zostanie przeprowadzona kampania bilboardowa i telewizyjna.

Innym polem promocji, który przyniósł doskonałe efekty okazała się turystyka gastronomiczna. Jest to o tyle, ważne, że ten rodzaj turystyki przyciąga gości również w niskim sezonie, a więc wiosną, zimą czy jesienią. Popisano umowę o współpracy z Michelinem. W efekcie mamy 47 wyróżnionych obiektów. W Krakowie jest lokal z 2*, z jedną są w Warszawie i Poznaniu. Umowa z wydawnictwem w dalszej perspektywie daje możliwość kolejnym regionom staranie się o wyróżnienia.

Więcej w najbliższym wydaniu Rynku Turystycznego.

 


Polecamy

To też może Cię zainteresować









 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail