Travelist opublikował informację dla swoich klientów w związku z postępowaniem UOKiK. Poniżej treść oświadczenia (pisownia oryginalna). Szanowni Klienci Travelist, W związku z przeprowadzonym przez Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów postępowaniem wobec Travelist przekazujemy ważne informacje na temat decyzji zobowiązującej Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów nr RKR-2/2024 wydanej dnia 13 czerwca 2024 roku w sprawie obowiązków informacyjnych Travelist jako internetowej platformy handlowej.
W ramach rekompensaty Travelist przyzna Środki Travelist w wysokości 50 zł wszystkim Klientom, którzy złożyli reklamację w zakresie zarzutów przedstawionych Travelist (tj. dotyczącą nieprawidłowego informowania przez Travelist: :
• czy osoba trzecia oferująca towary, usługi lub treści cyfrowe na internetowej platformie handlowej jest przedsiębiorcą; :
• o podziale obowiązków związanych z umową między tę osobę trzecią a dostawcę platformy handlowej); od dnia 1 stycznia 2023 r., bądź złożą reklamację w terminie 30 dni od dnia otrzymania niniejszej informacji, tj. do dnia 21 września 2024. Środki zostaną przypisane do konta Klienta i mogą zostać wykorzystane w ciągu kolejnych 12 miesięcy. O możliwości wykorzystania Środków Travelist zostaną Państwo poinformowani drogą mailową. W razie jakichkolwiek pytań co do rekompensaty prosimy o kontakt mailowy na adres kontakt@travelist.pl lub telefonicznie na numer 22 113 40 44. W związku z przywołaną decyzją Prezesa UOKiK chcielibyśmy także wyjaśnić, jak działa serwis Travelist, aby w przyszłości nie mieli Państwo żadnych wątpliwości co do podziału obowiązków pomiędzy oferentami usług a naszym serwisem. Travelist jest internetową platformą handlową w rozumieniu ustawy o prawach konsumenta. Oznacza to, że Travelist prezentuje na stronie travelist.pl oferty hoteli, apartamentów, pensjonatów i innych, pochodzące od przedsiębiorców świadczących usługi zakwaterowania („Oferent”), żeby umożliwić użytkownikom skorzystanie z usług danego Oferenta. Travelist wyświetla oferty, które otrzymuje od Oferentów, więc nie tworzy ich samodzielnie, chyba że usługa jest oferowana przez Travelist. Oferty prezentowane w serwisie Travelist pochodzą od przedsiębiorców. Informacja na temat tego, kto jest odpowiedzialny za daną ofertę, jest wyświetlona w karcie każdej oferty w Informacji dla konsumentów. Odpowiedzialność za treść oferty i wykonanie usługi zgodnie z ofertą zawsze ponosi Oferent. Travelist umożliwia użytkownikom dokonanie rezerwacji w danym obiekcie Oferenta i dokonania płatności za usługę Oferenta. (...)