Turystyka rejsowa ponownie przeżywa rozkwit i odbija się po pandemii szybciej niż inne działy turystyki. Przy 31,5 mln pasażerów, którzy wypłynęli w rejs w 2023 r. i 35,7 mln spodziewanych w 2024 r. można śmiało stwierdzić, że przyszłość tego rynku rysuje się w jasnych barwach.
Jak wynika z danych publikowanych przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Linii Wycieczkowych (CLIA), branża rejsów wycieczkowych zainwestowała ponad 50 mld dolarów w innowacje i transformacje w ciągu ostatnich czterech lat. Dążąc do bardziej odpowiedzialnych społecznie, wydajnych, a jednocześnie przyjemnych wakacji, linie wycieczkowe inwestują w statki napędzane LNG, przyjazne dla środowiska podróże, zwiększają wykorzystanie nowych technologii na pokładzie, oferując więcej rozrywki i zajęć oraz tworząc ofertę odpowiednią dla każdego pokolenia klientów.
NOWE STATKI
Jednym z głównych obszarów, w które linie wycieczkowe inwestują i nadal będą inwestować, są ich statki. Flota zupełnie nowych statków wycieczkowych wypłynie w morze, wykorzystując zaawansowane technologie i oferując pasażerom coraz większy komfort. Prywatne wyspy linii wycieczkowych zawsze były jednymi z najlepszych miejsc dla podróżnych płynących na Karaiby lub do Kanału Panamskiego. Te ekskluzywne miejsca mają coś dla każdego – od wycieczek przyrodniczych i wodnych po emocje w parkach rozrywki i wylegiwanie się na plaży.
Wraz ze wzrostem popularności tych prywatnych wysp linie wycieczkowe zainwestowały miliardy dolarów w ich ulepszanie i rozbudowę, tworząc bogatą ofertę dla wszystkich, którzy je odwiedzają. Mając na celu osiągnięcie neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla netto do 2050 r., linie wycieczkowe poszukują innowacyjnych rozwiązań i inwestują miliardy w zrównoważone rejsy. Na początek prawie wszystkie linie decydują się na wykorzystanie LNG we wszystkich nowych statkach budowanych w przyszłości. Skroplony gaz ziemny (LNG) jest bezwonny, bezbarwny, nietoksyczny i niekorozyjny. Zalety stosowania LNG są imponujące, ponieważ tworzy on tańszy, wydajniejszy i bardziej przyjazny dla środowiska gaz. LNG nie uwalnia siarki, emituje 99 proc. mniej cząstek stałych, 85 proc. mniej tlenków azotu i 25 proc. mniej gazów cieplarnianych.
Korzystanie z LNG będzie również skutkować dłuższą żywotnością przy mniejszym zużyciu silnika, niskich...