Nostalgia, personalizacja, hotele docelowe, boom turystyczny w Azji i spontaniczne relacje na nowo zdefiniują globalne podróże – wynika z opublikowanego przez firmę Amadeus corocznego raportu Travel Trends for 2025.
Raport Amadeus 2025 Travel Trends został opracowany we współpracy z agencją Globetrender zajmującą się prognozowaniem trendów w branży turystycznej, na podstawie własnych danych firmy Amadeus oraz innych wiodących danych branżowych. Autorzy twierdzą, że przyszły rok w branży podróży ukształtuje się przez pięć zasadniczych trendów, które mogą zmienić podróże.
Nowe czasy:
zmęczeni zmianami podróżni tęsknią za prostszymi, szczęśliwszymi wakacjami przepełnionymi doświadczeniami z przeszłości i zjawiskiem znanym jako pozytywna retrospekcja.
Spersonalizowane latanie:
postępy w sztucznej inteligencji, łączności mobilnej 5G i VR wspólnie dadzą możliwość stworzenia wysoce spersonalizowanych wciągających doświadczeń dla pasażerów linii lotniczych.
Pionierskie hotele:
hotele coraz częściej stają się celem podróży samym w sobie, ponieważ podróżni planują wycieczki wokół kultowych, „wizytówkowych” obiektów o wyjątkowej tożsamości.
Wzrost w Azji:
Azja przygotowuje się do odbudowy ruchu turystycznego, ponieważ dąży do odzyskania pozycji wiodącego gracza w globalnej branży turystycznej.
Połączenia IRL:
wraz ze wzrostem cyfrowego wypalenia randkowego podróże staną się nową drogą budowania prawdziwych relacji, od wakacyjnych romansów po trwałe przyjaźnie.
NOWY ROZKWIT
Nostalgia napędza rozwój trendu „New Heydays”, a przeszłość zajmuje centralne miejsce. Od powrotu filmów i płyt CD z lat 90. po miłość pokolenia Z do aparatów cyfrowych kultura retro pojawia się wszędzie, gdzie spojrzeć. W trakcie podróży ludzie...