
Na progu niebezpieczeństwa
Według badań przeprowadzonych przez Wyższą Szkołę Zarządzania i Informatyki w Rzeszowie oraz Alter Media Communications, polskie firmy doszukują się przyczyn sytuacji kryzysowych na zewnątrz swoich struktur, a nie w samych organizacjach. Ponad 68,6 proc. badanych wskazało na media jako źródło nieprawdziwych informacji, które przyczyniły się do powstania sytuacji kryzysowej. Winą za kryzys 28 proc. badanych obarczyło partnerów biznesowych, dostawców i dealerów. Jedynie dla 21 proc. sprawcami kryzysu byli sami pracownicy. Wszystkie kryzysy, niezależnie od branży, w jakiej występują, mają jedną wspólną cechę: są niepowtarzalne. Łączy je jednak kilka podobnych elementów: zamieszanie, zmiany sytuacji, pojawianie się spekulacji, podejrzeń i ataki konkurencji.
Pamiętaj!
Do kryzysu możesz się przygotować: Wyobraź sobie możliwe scenariusze zdarzeń. Przygotuj plan działania Wyznacz osoby odpowiedzialne Sporządź przykładowe informacje dla mediów (lepiej je korygować, niż pisać pod presją czasu) Stwórz bazę danych z numerami telefonów i adresami e-mail dziennikarzy Wyznacz numer telefonu i osobę odpowiedzialną, która będzie udzielać informacji poszkodowanym i ich rodzinom ("help line") Wykorzystaj stronę www Bądź w kontakcie z MSZ, policją, linią lotniczą, hotelem itp.
Do kryzysu możesz się przygotować: Wyobraź sobie możliwe scenariusze zdarzeń. Przygotuj plan działania Wyznacz osoby odpowiedzialne Sporządź przykładowe informacje dla mediów (lepiej je korygować, niż pisać pod presją czasu) Stwórz bazę danych z numerami telefonów i adresami e-mail dziennikarzy Wyznacz numer telefonu i osobę odpowiedzialną, która będzie udzielać informacji poszkodowanym i ich rodzinom ("help line") Wykorzystaj stronę www Bądź w kontakcie z MSZ, policją, linią lotniczą, hotelem itp.
W pogoni za newsami
Duże biura podróży funkcjonujące na polskim rynku odrobiły swoją lekcję i od kilku lat mają w swoich strukturach profesjonalne biura prasowe, które lepiej lub gorzej radzą sobie z zarządzaniem kryzysami. Często jednak reakcją na kryzys jest lakoniczna informacja dla mediów lub rozmowa telefonic [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl