Adela Grabowska
Aby uzyskać pomoc w nagłych wypadkach,
w każdym kraju UE (obecnie z
wyjątkiem Bułgarii)
należy zadzwonić - z komórki lub telefonu
stacjonarnego - pod numer 112.
Unia Europejska kładzie nacisk na rozwój turystyki, który jest jednym z celów odnowionej strategii lizbońskiej. Chodzi bowiem o stworzenie koniunktury w gospodarce prowadzącej do powstania nowych miejsc pracy. Jednym z narzędzi są właśnie turystyka i branże okołoturystyczne. Jeśli turysta podczas jednego wyjazdu podróżuje różnymi środkami lokomocji, profity czerpią wszystkie gałęzie przez niego wykorzystywane.
Środki transportu dzielą się na podstawowe (dowozowo
-odwozowe do regionów turystycznych) i pomocnicze (środki transportu wykorzystywane w regionie turystycznym - komunikacja lokalna, komunikacja miejska, taksówki, rowery, wyciągi, koleje linowe itp.). Tzw. turyści masowi wybór środków transportu uzależniają od dostępności i szybkości. Najbardziej dostępny jest transport od drzwi do drzwi. Taką funkcję spełnia transport drogowy, który posiada najbardziej rozbudowaną siatkę dróg. Z tego względu też chętnie wykorzystywany jest przez turystów, a tworzenie połączeń komunikacyjnych między regionami wysyłającymi i przyjmującymi turystów odbywa się dość sprawnie.
Rozwiązania prawne
a praktyka
Bardzo ważną zaletą transportu drogowego z punktu widzenia organizatorów imprez turystycznych jest to, że autokar jest najtańszy w przeliczeniu na jednego uczestnika w przypadku wyjazdów grupowych. Ponadto jest możliwość bezpośredniego dojazdu do atrakcji turystycznych, jak też obiektów noclegowych, a załadowany w miejscu wyjazdu bagaż przewożony jest do hotelu lub miejsca kończącego imprezę. Podróż autokarem stwarza dogodne warunki do integracji uczestników oraz szansę zapoznania się z mijanym krajobrazem. Autokar [...]
Aby uzyskać pomoc w nagłych wypadkach,
w każdym kraju UE (obecnie z
wyjątkiem Bułgarii)
należy zadzwonić - z komórki lub telefonu
stacjonarnego - pod numer 112.
Unia Europejska kładzie nacisk na rozwój turystyki, który jest jednym z celów odnowionej strategii lizbońskiej. Chodzi bowiem o stworzenie koniunktury w gospodarce prowadzącej do powstania nowych miejsc pracy. Jednym z narzędzi są właśnie turystyka i branże okołoturystyczne. Jeśli turysta podczas jednego wyjazdu podróżuje różnymi środkami lokomocji, profity czerpią wszystkie gałęzie przez niego wykorzystywane.
Środki transportu dzielą się na podstawowe (dowozowo
-odwozowe do regionów turystycznych) i pomocnicze (środki transportu wykorzystywane w regionie turystycznym - komunikacja lokalna, komunikacja miejska, taksówki, rowery, wyciągi, koleje linowe itp.). Tzw. turyści masowi wybór środków transportu uzależniają od dostępności i szybkości. Najbardziej dostępny jest transport od drzwi do drzwi. Taką funkcję spełnia transport drogowy, który posiada najbardziej rozbudowaną siatkę dróg. Z tego względu też chętnie wykorzystywany jest przez turystów, a tworzenie połączeń komunikacyjnych między regionami wysyłającymi i przyjmującymi turystów odbywa się dość sprawnie.
Rozwiązania prawne
a praktyka
Bardzo ważną zaletą transportu drogowego z punktu widzenia organizatorów imprez turystycznych jest to, że autokar jest najtańszy w przeliczeniu na jednego uczestnika w przypadku wyjazdów grupowych. Ponadto jest możliwość bezpośredniego dojazdu do atrakcji turystycznych, jak też obiektów noclegowych, a załadowany w miejscu wyjazdu bagaż przewożony jest do hotelu lub miejsca kończącego imprezę. Podróż autokarem stwarza dogodne warunki do integracji uczestników oraz szansę zapoznania się z mijanym krajobrazem. Autokar [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl