
To kontynuacja trendu z czwartego kwartału minionego roku. Najsłabiej radziło sobie, do tej pory najbardziej stabilne, Lotnisko im. F. Chopina w Warszawie, notujące ujemną dynamikę na poziomie 18 proc., podczas gdy cały rynek przewozów pasażerskich spadł średnio o 12 proc. - Spadek liczby odprawianych pasażerów nie jest spowodowany konkretnym czynnikiem związanym z naszym lotniskiem - uspokaja Jakub Mielniczuk, rzecznik prasowy PP Porty Lotnicze. - Wiąże się on z kryzysem na rynku lotniczym, jaki ma miejsce w całej Europie i na świecie - dodaje.
Trochę statystyk
Najlepiej z kolei wypadły lotniska najmniejsze, tj. Łódź (+28 proc.), Bydgoszcz (+25 proc.) oraz Szczecin (+24 proc.). Ogólnie porty regionalne zwiększyły swój udział w rynku do 56 proc. Spośród portów regionalnych wiodącymi pod względem liczby obsłużonych pasażerów są lotniska w Krakowie (165 tys.), Katowicach (140 tys.) oraz Gdańsku (126 tys.). Widmo kryzysu ekonomicznego nawet w krajach, gdzie jeszcze trudno mówić o recesji, sprawia, że wiele osób w obawie przed bezrobociem i ogólnym pogorszeniem się poziomu życia rezygnuje z podróży, przekładając plany urlopowe i wyjazdowe na przysłowiowe lepsze czasy.
Stąd malejąca liczba pasażerów komunikacji lotniczej na wszystkich trasach. Niepewna przyszłość powoduje, że również firmy ograniczają podróże służbowe. Cierpią na tym zarówno linie lotnicze jak i porty. - Zauważamy duży spadek liczby podróżnych na lotniskach w całej Europie. Jest on na poziomie pomiędzy 5 a 10 proc. - podkreśla Oliver Aust, dyrektor komunikacji korporacyjnej easyJet. W ostatnich latach transport lotniczy należy do najszybciej rozwijających się gałęzi transportu. Jest jednym z ważniejszych sektorów w gospodarki światowej, któ [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl