Rejs żaglowca Fryderyk Chopin to jeden z niekonwencjonalnych sposobów pokazania Polski jako miejsca o dużym potencjale turystycznym, po który sięgnęła Polska Organizacja Turystyczna realizując projekt "Promujmy Polskę Razem". Realizowany ze środków unijnych, ma "sprzedawać" obraz Polski atrakcyjnej dla każdego.

Planowane działania promocyjne obejmują: Niemcy, Wielką Brytanię, Francję, Holandię, Belgię, Szwecję i Danię. W czerwcu wyruszy w rejs żaglowiec Fryderyk Chopin, który zawinie do portów w Sztokholmie (26.06), Lubece (10-11.07), Nantes (20-21.08) i Londynie (04-05.09). Każde rzucenie kotwicy będzie sygnałem do rozpoczęcia imprezy promocyjnej, która z portów ma się przenieść na ulice miast (m.in. laserowe show). W trakcie zagranicznej promocji będzie wykorzystywany slogan "Polska. Move your imagination". Przedmiotem kampanii wizerunkowych będą polskie miasta i regiony, a uzupełnieniem także oferta turystyki biznesowej - konferencyjnej i kongresowej. W planie rejsu przewidziano Szczecin i Gdańsk.
Rynek krajowy to kampanie informacyjno-promocyjne, które mają na celu zwiększenie aktywności turystycznej Polaków w kraju. W ramach kampanii będą promowane markowe produkty turystyczne, certyfikowane przez Polską Organizację Turystyczną (Śląska Organizacja Turystyczna - Śląski Szlak Zabytków Techniki - Certyfikat za 2008 r., oraz Augustowska Organizacja Turystyczna - Kanał Augustowski - Szlak Papieski - Certyfikat za 2009 r.). Na potrzeby tej kampanii zmieniona została wizualizacja POT. Zamiast słowa Polska z drzewkiem, górką i falką mamy formę pasa słuckiego, na który zostało naniesionych szereg symboli kojarzących się z naszym krajem. Mnogość tych symboli ma oddać różnorodność oferty. Są to m.in.: Chopin, żubr, Kościół Mariacki, fragment napisu Solidarność, Pałac Kultury i Nauki, koło od roweru i litera "Ł".

Planowane działania promocyjne obejmują: Niemcy, Wielką Brytanię, Francję, Holandię, Belgię, Szwecję i Danię. W czerwcu wyruszy w rejs żaglowiec Fryderyk Chopin, który zawinie do portów w Sztokholmie (26.06), Lubece (10-11.07), Nantes (20-21.08) i Londynie (04-05.09). Każde rzucenie kotwicy będzie sygnałem do rozpoczęcia imprezy promocyjnej, która z portów ma się przenieść na ulice miast (m.in. laserowe show). W trakcie zagranicznej promocji będzie wykorzystywany slogan "Polska. Move your imagination". Przedmiotem kampanii wizerunkowych będą polskie miasta i regiony, a uzupełnieniem także oferta turystyki biznesowej - konferencyjnej i kongresowej. W planie rejsu przewidziano Szczecin i Gdańsk.
Rynek krajowy to kampanie informacyjno-promocyjne, które mają na celu zwiększenie aktywności turystycznej Polaków w kraju. W ramach kampanii będą promowane markowe produkty turystyczne, certyfikowane przez Polską Organizację Turystyczną (Śląska Organizacja Turystyczna - Śląski Szlak Zabytków Techniki - Certyfikat za 2008 r., oraz Augustowska Organizacja Turystyczna - Kanał Augustowski - Szlak Papieski - Certyfikat za 2009 r.). Na potrzeby tej kampanii zmieniona została wizualizacja POT. Zamiast słowa Polska z drzewkiem, górką i falką mamy formę pasa słuckiego, na który zostało naniesionych szereg symboli kojarzących się z naszym krajem. Mnogość tych symboli ma oddać różnorodność oferty. Są to m.in.: Chopin, żubr, Kościół Mariacki, fragment napisu Solidarność, Pałac Kultury i Nauki, koło od roweru i litera "Ł".