
Przedstawiciele branży zrozumieli już, że podejmowanie i nastawienie do turystów musi być głównym punktem oferty turystycznej. Gościć lepiej oznacza więcej sprzedawać, poprzez zbudowanie zadowolenia i przywiązania klienta. Mimo to turystyczny wizerunek Francji i jej pozycja za granicą nadal spotykają się z krytyką. Już szósty rok ATOUT FRANCE włącza się w akcję pod hasłem „gościć lepiej”. W jej ramach 70 tys. przedstawicieli francuskiej branży turystycznej, sygnatariuszy karty gościnności, otrzymało w czerwcu tradycyjne „pakiety gościnności”. Zawarta w nich tradycyjna broszura „książeczka gościnności” ma pomóc przygotować się na przyjęcie klientów z różnych krajów. Książeczka wylicza charakterystyczne cechy i oczekiwania, jakich można spodziewać się ze strony 45 narodowości, odwiedzających Francję. W tym roku uzupełniono listę o 7 nowych narodowości: Bułgarów, Chorwatów, Indonezyjczyków, Filipińczyków, Rumunów, Serbów i Słoweńców. Pakiet zawiera też także nalepkę i wlepkę na szybę, wspierające identyfikację miejsc uczestniczących w kampanii. ATOUT FRANCE wspierany przez partnerów – Accor, Air France, Les Stations Vertes oraz RATP, ogłosiło ponownie konkurs „Branżowi zwycięzcy” (Acteurs gagnants). Konkurs ma na celu motywację branży do podnoszenia jakości przyjmowania gości, poprzez docenienie starań najaktywniejszych podmiotów. Jedną z nagród jest lot nowym Airbusem A380 do Nowego Yorku i z powrotem. By zwiększyć widoczność kampanii i trafić do jeszcze szerszego grona przedstawicieli turystyki, na stacjach metra i kolei RER realizowana jest kampania plakatowa (600 plakatów) od 21 czerwca do 23 lipca oraz od 4 do 18 sierpnia. www.franceguide.com/bienvenue