Kryzys w Grecji nie odstraszył zagranicznych turystów – w ubiegłym roku było ich aż o 12 procent więcej . Czy tegoroczny sezon będzie równie udany?
Turystyka – jak się okazuje – jest „zieloną wyspą” greckiej gospodarki. Choć sami Grecy podróżują mniej (szacuje się, że wewnętrzny ruch turystyczny zmniejszył się o około 20 proc.), goście z zagranicy dopisują – w ubiegłym roku Grecję odwiedziło 16,5 mln ludzi. Według danych Association of Greek Tourism Enterprises było to o 12 proc. więcej niż 2010 r. Kraj Zorby odnotował z tego tytułu przychody w wysokości około 11 mld USD.

Pełna para
O atrakcyjności Grecji nie trzeba nikogo przekonywać, nic dziwnego więc, że turystyka stanowi jedną z najważniejszych gałęzi gospodarki, zarówno jeśli chodzi o PKB, jak i tworzenie miejsc pracy. Szacuje się, że generuje ona 20 procent nowych posad. Dobrą koniunkturę w tej branży można stwierdzić choćby po dobrych wynikach linii promowych łączących Grecję kontynentalną z wyspami – przewoźnicy działają na pełnych obrotach. Ocenia się, że w ubiegłym roku liczba pasażerów na statkach wzrosła o ponad 20 proc. Minister Kultury i Turystyki Grecji Pavlos Geroulanos powiedział: „Niewątpliwie turystyka pomaga złagodzić skutki kryzysu gospodarczego”. Dzieje się tak pomimo silnej konkurencji ze strony sąsiedniej Turcji, jak i odległej Hiszpanii. Szczególny wzrost ilości turystów zanotowano na wyspie Mykonos, gdzie po zniesieniu ograniczeń w cumowaniu zawinęło 750 statków wycieczkowych. Niewątpliwie na dobre wyniki greckiej turystyki duży wpływ miały wydarzenia na Bliskim Wschodzie i północnej Afryce. Skutecznie odstraszyły one sporą cześć turystów od tak popularnych destynacji, jak Egipt, Tunezja czy Maroko. Część tych krajów, po politycznych wstrząsach, w tym roku zapewne na nowo podejmie walkę o odzyskanie zagranicznych gości, co zwiększy konkurencję wobec greckiej oferty. Dlatego powtórzenie doskonałych wyników z ubiegłego roku będzie raczej trudne. Sami Grecy jednak nie siedzą z założonymi rękami.
Obniżki i promocja
Na pewno wpływ na popularność Grecji wśród turystów miały działania promocyjne, jakie podjął ten kraj. Kampanię promocyjną prowadziły wspólnie władze centralne i lokalne. Promowano różne rodzaje turystyki: od turystyki religijnej, przez górską, po agroturystykę. Prowadzono kampanię on-line „You In Greece”. Akcjom promocyjnym towarzysz [...]

Turystyka – jak się okazuje – jest „zieloną wyspą” greckiej gospodarki. Choć sami Grecy podróżują mniej (szacuje się, że wewnętrzny ruch turystyczny zmniejszył się o około 20 proc.), goście z zagranicy dopisują – w ubiegłym roku Grecję odwiedziło 16,5 mln ludzi. Według danych Association of Greek Tourism Enterprises było to o 12 proc. więcej niż 2010 r. Kraj Zorby odnotował z tego tytułu przychody w wysokości około 11 mld USD.

Pełna para
O atrakcyjności Grecji nie trzeba nikogo przekonywać, nic dziwnego więc, że turystyka stanowi jedną z najważniejszych gałęzi gospodarki, zarówno jeśli chodzi o PKB, jak i tworzenie miejsc pracy. Szacuje się, że generuje ona 20 procent nowych posad. Dobrą koniunkturę w tej branży można stwierdzić choćby po dobrych wynikach linii promowych łączących Grecję kontynentalną z wyspami – przewoźnicy działają na pełnych obrotach. Ocenia się, że w ubiegłym roku liczba pasażerów na statkach wzrosła o ponad 20 proc. Minister Kultury i Turystyki Grecji Pavlos Geroulanos powiedział: „Niewątpliwie turystyka pomaga złagodzić skutki kryzysu gospodarczego”. Dzieje się tak pomimo silnej konkurencji ze strony sąsiedniej Turcji, jak i odległej Hiszpanii. Szczególny wzrost ilości turystów zanotowano na wyspie Mykonos, gdzie po zniesieniu ograniczeń w cumowaniu zawinęło 750 statków wycieczkowych. Niewątpliwie na dobre wyniki greckiej turystyki duży wpływ miały wydarzenia na Bliskim Wschodzie i północnej Afryce. Skutecznie odstraszyły one sporą cześć turystów od tak popularnych destynacji, jak Egipt, Tunezja czy Maroko. Część tych krajów, po politycznych wstrząsach, w tym roku zapewne na nowo podejmie walkę o odzyskanie zagranicznych gości, co zwiększy konkurencję wobec greckiej oferty. Dlatego powtórzenie doskonałych wyników z ubiegłego roku będzie raczej trudne. Sami Grecy jednak nie siedzą z założonymi rękami.
Obniżki i promocja
Na pewno wpływ na popularność Grecji wśród turystów miały działania promocyjne, jakie podjął ten kraj. Kampanię promocyjną prowadziły wspólnie władze centralne i lokalne. Promowano różne rodzaje turystyki: od turystyki religijnej, przez górską, po agroturystykę. Prowadzono kampanię on-line „You In Greece”. Akcjom promocyjnym towarzysz [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl