Warszawa doczekała się powstania Warszawskiej Organizacji Turystycznej mającej zrzeszać podmioty działające w szeroko pojętej branży turystycznej. Plany rozwoju organizacji zaprezentowali dyrektor WOT Tomasz Kułakowski oraz Alex Kloszewski, wiceprezes Zarządu WOT, prezes Fundacji Warsaw Destination Alliance oraz Katarzyna Ratajczyk, prezes Zarządu WOT i dyrektor Biura Promocji m.st. Warszawy. Założyciele WOT podkreślali, że chcą by organizacja stała się nowoczesną platformą publiczno-prywatną, która będzie zajmować się profesjonalną promocją Warszawy oraz stworzeniem wspólnego, stołecznego produktu turystycznego. Jak podkreślił dyrektor Kułakowski na początku najważniejsze będzie pozyskiwanie nowych członków. Alex Kloszewski poinformował, że od nowego roku hotele, które były członkami Warsaw Destination Alliance przejdą do WOT, zaś samo WDA będzie fundacją o zadaniach lobbingowych. Członkami WOT mogą zostać wszystkie firmy i instytucje, które są zainteresowane rozwojem sektora turystycznego w stolicy. Składki są zróżnicowane i wynoszą od 2 do 10 tys. zł. Ich wysokość uzależniona jest od tego jaki podmiot będzie je płacił. Instytucje kultury takie jak muzea itp. zapłacą najniższe składki. Cele WOT to m.in.: stworzenie publiczno-prywatnej formuły współpracy, która pozwoli na wspólne przedsięwzięcia promocyjne, stworzenie platformy wymiany informacji, która umożliwi realizację wspólnych przedsięwzięć promocyjnych, Wzrost ruchu turystyki biznesowej w Warszawie poprzez budowę zintegrowanej oferty i międzynarodowe działania marketingowe.