Polacy świetnie sobie radzą z zakupami przez internet. Przygotowany przez FRU.PL raport o najpopularniejszych kierunkach wyjazdów Polaków w 2012 roku pokazuje, że coraz chętniej i bez problemu korzystamy z serwisów internetowych umożliwiających kupno biletu lotniczego i używamy je zarówno w przypadku europejskich, jak i azjatyckich podróży. Zwroty: „do it yourself” czy „city break” na stałe wpisały się do naszego turystycznego słownika.
Rok 2012 był rokiem wzmożonego zainteresowania wyjazdami do krajów azjatyckich, wybrało się tam o 15 proc. więcej turystów niż w 2011 roku. Przewidywania, że kryzys gospodarczy ograniczy podróże lotnicze Polaków nie sprawdziły się. – Rekordowa była też liczba kupionych przez naszych użytkowników biletów na wyjazdy typu citybreak – ponad 20 proc. więcej niż rok wcześniej – mówi Bogumiła Sowa z FRU.PL.
Gdzie?
W 2012 roku niezmiennie najpopularniejszymi kierunkami były destynacje europejskie.
Z roku na rok wzrasta popularność kontynentu azjatyckiego. W minionym roku wybrała się tam ponad połowa (55 proc.) klientów serwisu FRU.PL, którzy spędzali urlop poza Europą
Z analiz FRU.PL wynika, że w roku 2012 prawdziwym hitem wyjazdowym wśród polskich turystów były Chiny i Tajlandia, dokąd poleciało odpowiednio 22 proc. i 20 proc. wszystkich podróżujących do Azji. Stanowi to 15 procentowy wzrost w stosunku do roku 2011.
Rok 2012 był rekordowy pod względem popularności kilkudniowych wyjazdów do europejskich miast. W porównaniu do 2011 roku serwis FRU.PL odnot
[...]Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl