Piloci wycieczek wykonują trudny i wymagający zawód. Nie zawsze doceniany, także finansowo, mimo że do wykonywania obowiązków pilota konieczne są odpowiednie kwalifikacje, umiejętności, predyspozycje. I praktyka, wypracowywana latami podróży, przygotowań, poszerzania wiedzy.
Dział redagowany jest we współpracy z serwisem PilociWycieczek.pl
Ile powinien więc zarabiać ktoś, kto decyduje się na praktycznie 24-godzinną dyspozycyjność w trasie przez wiele dni, w pracy z ludźmi, przyjmujący odpowiedzialność za imprezę kosztującą wysokie sumy i zazwyczaj tygodnie przygotowań? Dla porównania: norma prawna dla pełnego etatu to 40 godzin tygodniowo. Piloci generalnie nie korzystają z żadnych etatów, nie otrzymują chorobowego, premii, nie mają płatnych urlopów ani żadnej ochrony praw pracowniczych.
Stawki
Zarówno biura podróży, jak i piloci wymieniają się między sobą wysokościami stawek. Wśród pilotów tajemnicą poliszynela jest, kto płaci najlepiej albo kto jest dobrym pracodawcą – co zazwyczaj idzie w parze. W rozmowach o pilockich wynagrodzeniach dzisiaj nie mówimy już o dietach, za to zazwyczaj o kwocie netto za dzień pracy. Najczęstsze pytanie na początku współpracy to: „jaka jest pani/pana stawka”. To czy standardową stawką dzienną netto jest suma 400 zł czy 200 zł, mniej albo więcej, świadczy o tym jak dany pilot pozycjonuje na rynku swoje kwalifikacje i wartość pracy, a dobry specjalista z wyrobioną pozycją zawodową zazwyczaj nie przyjmie niskopłatnego zlecenia.
Ograniczenia i dyspozycyjność
Czas dla pilota to pieniądz: możemy w ciągu roku obs [...]

Dział redagowany jest we współpracy z serwisem PilociWycieczek.pl
Ile powinien więc zarabiać ktoś, kto decyduje się na praktycznie 24-godzinną dyspozycyjność w trasie przez wiele dni, w pracy z ludźmi, przyjmujący odpowiedzialność za imprezę kosztującą wysokie sumy i zazwyczaj tygodnie przygotowań? Dla porównania: norma prawna dla pełnego etatu to 40 godzin tygodniowo. Piloci generalnie nie korzystają z żadnych etatów, nie otrzymują chorobowego, premii, nie mają płatnych urlopów ani żadnej ochrony praw pracowniczych.
Stawki
Zarówno biura podróży, jak i piloci wymieniają się między sobą wysokościami stawek. Wśród pilotów tajemnicą poliszynela jest, kto płaci najlepiej albo kto jest dobrym pracodawcą – co zazwyczaj idzie w parze. W rozmowach o pilockich wynagrodzeniach dzisiaj nie mówimy już o dietach, za to zazwyczaj o kwocie netto za dzień pracy. Najczęstsze pytanie na początku współpracy to: „jaka jest pani/pana stawka”. To czy standardową stawką dzienną netto jest suma 400 zł czy 200 zł, mniej albo więcej, świadczy o tym jak dany pilot pozycjonuje na rynku swoje kwalifikacje i wartość pracy, a dobry specjalista z wyrobioną pozycją zawodową zazwyczaj nie przyjmie niskopłatnego zlecenia.
Ograniczenia i dyspozycyjność
Czas dla pilota to pieniądz: możemy w ciągu roku obs [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl