Norwegia kojarzy się, nie bez powodu, z turystyką zimową. Jednak ten kraj to nie tylko śnieg, narty i zorza polarna...
Z uwagi na ceny kraj ten nie będzie nigdy celem masowej turystyki. Jednak z drugiej strony przyjeżdżają tu przede wszystkim turyści mający zwykle konkretne wymagania i gotowi za nie zapłacić. Jest ich wbrew pozorom coraz więcej, również w Polsce. Nasi turyści są już zauważalną grupą gości w tym północnym kraju. Warto też pamiętać, że dla Norwegów turystyka nie jest sposobem na wzbogacenie się czy poprawę sytuacji biedniejszych regionów, ale raczej pewnym rodzajem promocji i tak bogatego kraju. Powoduje to, że oferta jest dopracowana, przemyślana, a dochody nie są maksymalizowane za wszelką cenę.
Zrównoważona turystyka
Nic więc dziwnego, że Norwegii jako jednemu z pierwszych krajów na świecie udało się spełnić standardy zrównoważonego rozwoju opracowane przez Światową Organizację Turystyki. Utrzymanie równowagi pomiędzy rozwojem turystyki a zachowaniem natury w stanie nienaruszonym już od wielu lat jest troską Norwegów. Przyznanie w 2013 roku statusu kraju spełniającego wymagające kryteria UNWTO w zakresie zrównoważonego rozwoju było zwieńczeniem tych działań. Nowe standardy dotyczące zrównoważonego rozwoju turystki były opracowywane przez kilka lat. Obejmowały one kilka aspektów: ekonomiczny, kulturowy, społeczny i związany z ochroną środowiska naturalnego. – Strategia zrównoważonego rozwoju w turystyce to mądrzejsza droga rozwoju tej gałę
[...]Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl