Przedsiębiorca musi się liczyć z faktem, że któregoś dnia otrzyma zawiadomienia o zamiarze wszczęcia kontroli w związku z prowadzeniem biura podróży. A także z tym, że czasem w miejscach, do których sprzedaje wyjazdy turystyczne, mogą zaistnieć sytuacje nadzwyczajne.
Redakcja Rynku Turystycznego podjęła się próby odpowiedzi na wyżej wymienione problemy, wskazując, na co powinien być przygotowany przedsiębiorca.
Obowiązki biura podróży na wypadek zaistnienia sytuacji nadzwyczajnych
Prowadzę od niedawna biuro podróży i mam pytanie, jakie są obowiązki organizatora turystyki na wypadek wystąpienia sytuacji nadzwyczajnych, np. trzęsienia ziemi w miejscu, do którego sprzedaję wycieczki? Zgodnie z ustawą o usługach turystycznych istnieją sytuacje nadzwyczajne, które wyłączają odpowiedzialność przedsiębiorcy. Należą do nich:
- działanie siły wyższej (oznacza zdarzenie zewnętrzne i niemożliwe do przewidzenia, któremu nie udało się zapobiec),
- działanie osób trzecich nieuczestniczących w wykonywaniu usług przewidzianych w umowie, których nie można było przewidzieć ani uniknąć,
- działanie lub zaniechanie klienta (jeśli niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy spowodowane jest wyżej wymienionym zachowaniem klienta).
Zdarzenia, których ani klient, ani biuro podróży nie mogą przewidzieć – np. trzęsienie ziemi, ataki terrorystyczne – nie zwalniają jednak organizatora wyjazdu z udzielenia pomocy przebywającym na urlopie klie [...]

Redakcja Rynku Turystycznego podjęła się próby odpowiedzi na wyżej wymienione problemy, wskazując, na co powinien być przygotowany przedsiębiorca.
Obowiązki biura podróży na wypadek zaistnienia sytuacji nadzwyczajnych
Prowadzę od niedawna biuro podróży i mam pytanie, jakie są obowiązki organizatora turystyki na wypadek wystąpienia sytuacji nadzwyczajnych, np. trzęsienia ziemi w miejscu, do którego sprzedaję wycieczki? Zgodnie z ustawą o usługach turystycznych istnieją sytuacje nadzwyczajne, które wyłączają odpowiedzialność przedsiębiorcy. Należą do nich:
- działanie siły wyższej (oznacza zdarzenie zewnętrzne i niemożliwe do przewidzenia, któremu nie udało się zapobiec),
- działanie osób trzecich nieuczestniczących w wykonywaniu usług przewidzianych w umowie, których nie można było przewidzieć ani uniknąć,
- działanie lub zaniechanie klienta (jeśli niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy spowodowane jest wyżej wymienionym zachowaniem klienta).
Zdarzenia, których ani klient, ani biuro podróży nie mogą przewidzieć – np. trzęsienie ziemi, ataki terrorystyczne – nie zwalniają jednak organizatora wyjazdu z udzielenia pomocy przebywającym na urlopie klie [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl