Content marketing cały czas gromadzi coraz szersze grono zwolenników. To bardzo praktyczne narzędzie, które stosunkowo niewielkim kosztem pozwala zwiększyć wartość działań promocyjnych firmy i przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów. Jak można go wykorzystać w turystyce? Okazuje się, że jest w tej branży wręcz niezbędny.
Content marketing (dalej: CM) to krótko mówiąc tworzenie i udostępnianie różnego rodzaju wartościowych treści. Oczywiście taka praktyka stosowana jest od dziesięcioleci, ale dopiero w ostatnim czasie zyskała nowe miano i przeżywa swój złoty okres. Treści, którymi posługuje się content marketing mogą być bardzo różne – w przypadku branży turystycznej to na przykład: porady, przepisy, przewodniki, instrukcje, galerie zdjęć, filmy instruktażowe, mapy. Lista jest długa. Ale o co tak naprawdę chodzi? CM opiera się na treściach, które są ważne i poszukiwane przez określone grono odbiorców. W wypadku firm turystycznych są to potencjalni klienci. Publikując na swojej stronie internetowej, blogu, czy w folderach reklamowych treści, które nie mają charakteru promocyjnego, ale są interesujące pod kątem merytorycznym i odnoszą się do kwestii związanych z danym krajem, regionem, kuchnią, atrakcjami, zwyczajami czy historią, można zyskać realne zainteresowanie klientów. Dodajmy – zainteresowanie naturalnie wzbudzone, nienachalne i nie skoncentrowane tylko na pustych sloganach reklamowych. Przytoczmy dwa przykłady:
Content Marketing w turystyce?
Klient w branży turystycznej najczęściej podejmuje decyzję dotyczącą hotelu i destynacji w oparciu o dane z internetu. To bardzo dobrze, ponieważ jest to ogromne źródło wiedzy, które przy odrobinie inwencji pozwala na bardzo rozbudowane działania. Co można robić? • Dzielić się lokalną wiedzą Właściciel hotelu albo restauracji ma ułatwiony dostęp do wiedzy o lokalnych wydarzeniach, ciekawostkach, pomysłach na wolny czas, atrakcjach turystycznych, cenach. Dla potencjalnych klientów tego typu dane mogą być [...]

Content marketing (dalej: CM) to krótko mówiąc tworzenie i udostępnianie różnego rodzaju wartościowych treści. Oczywiście taka praktyka stosowana jest od dziesięcioleci, ale dopiero w ostatnim czasie zyskała nowe miano i przeżywa swój złoty okres. Treści, którymi posługuje się content marketing mogą być bardzo różne – w przypadku branży turystycznej to na przykład: porady, przepisy, przewodniki, instrukcje, galerie zdjęć, filmy instruktażowe, mapy. Lista jest długa. Ale o co tak naprawdę chodzi? CM opiera się na treściach, które są ważne i poszukiwane przez określone grono odbiorców. W wypadku firm turystycznych są to potencjalni klienci. Publikując na swojej stronie internetowej, blogu, czy w folderach reklamowych treści, które nie mają charakteru promocyjnego, ale są interesujące pod kątem merytorycznym i odnoszą się do kwestii związanych z danym krajem, regionem, kuchnią, atrakcjami, zwyczajami czy historią, można zyskać realne zainteresowanie klientów. Dodajmy – zainteresowanie naturalnie wzbudzone, nienachalne i nie skoncentrowane tylko na pustych sloganach reklamowych. Przytoczmy dwa przykłady:
Content Marketing w turystyce?
Klient w branży turystycznej najczęściej podejmuje decyzję dotyczącą hotelu i destynacji w oparciu o dane z internetu. To bardzo dobrze, ponieważ jest to ogromne źródło wiedzy, które przy odrobinie inwencji pozwala na bardzo rozbudowane działania. Co można robić? • Dzielić się lokalną wiedzą Właściciel hotelu albo restauracji ma ułatwiony dostęp do wiedzy o lokalnych wydarzeniach, ciekawostkach, pomysłach na wolny czas, atrakcjach turystycznych, cenach. Dla potencjalnych klientów tego typu dane mogą być [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl