W ostatnich latach w trakcie okresu wakacyjnego często słyszy się o upadłości biur podróży. Nierzadko właściciele biur wiedząc o słabej kondycji finansowej firmy pobierają wpłaty od swoich klientów. Nagminną sytuacją jest również bezskuteczność egzekucji przeciwko spółce, która ogłosiła upadłość.
Czy pobieranie wpłat od klienta mimo wiszącej nad firmą upadłości można uznać za przestępstwo i czy członkowie zarządu będą odpowiadać jeśli okaże się, że spółka nie posiada majątku, który może zaspokoić roszczenia wierzycieli? Upadłość nie oznacza, że działania, które noszą znamiona przestępstwa, z chwilą jej ogłoszenia stają się bezkarne. Brak majątku spółki w stanie upadłości nie oznacza, że członkowie zarządu są zwolnieni z odpowiedzialności. Syndyk może zawiadomić organy ścigania, jeśli w działaniach firmy stwierdzi podejrzenie popełnienia przestępstwa, a niesolidny szef może być ukarany zakazem prowadzenia działalności gospodarczej nawet na 10 lat.
Działania biura, które można uznać za przestępstwo
Zgodnie z Kodeksem Karnym, kto w celu osiągnięcia korzyści majątkowej [...]

Czy pobieranie wpłat od klienta mimo wiszącej nad firmą upadłości można uznać za przestępstwo i czy członkowie zarządu będą odpowiadać jeśli okaże się, że spółka nie posiada majątku, który może zaspokoić roszczenia wierzycieli? Upadłość nie oznacza, że działania, które noszą znamiona przestępstwa, z chwilą jej ogłoszenia stają się bezkarne. Brak majątku spółki w stanie upadłości nie oznacza, że członkowie zarządu są zwolnieni z odpowiedzialności. Syndyk może zawiadomić organy ścigania, jeśli w działaniach firmy stwierdzi podejrzenie popełnienia przestępstwa, a niesolidny szef może być ukarany zakazem prowadzenia działalności gospodarczej nawet na 10 lat.
Działania biura, które można uznać za przestępstwo
Zgodnie z Kodeksem Karnym, kto w celu osiągnięcia korzyści majątkowej [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl