W poprzednim wydaniu „Rynku Turystycznego” przedstawiliśmy pierwsze w tym sezonie porównanie średnich cen wyjazdów na najbardziej popularne kierunki letniego wypoczynku. Pokazaliśmy i skomentowaliśmy różnice, jakie wystąpiły w cenach wyjazdów w popularne kierunki w okresie szczytu sezonu letniego, pomiędzy pierwszym tygodniem roku 2015 i 2014.
Teraz kontynuujemy ten temat, ale po zmianach, które nastąpiły pomiędzy początkiem stycznia i lutego, gdy organizatorzy dokonywali korekt cenowych związanych z działaniami konkurentów i popytem na ich ofertę ze strony klientów. Dla przypomnienia, szczyt sezonu letniego zdefiniowany został jako pierwszy tydzień sierpnia, czyli czas największego natężenia wyjazdów wakacyjnych w Europie i w naszym kraju. Porównanie obejmuje średnie ceny dla jednotygodniowych wyjazdów z opcją wyżywienia all inclusive, dla osoby w pokoju dwuosobowym i w obiektach o kategorii czterech lub czterech i pół gwiazdki, czyli takich, które są najczęściej wybierane przez ogół polskich turystów. Liczbę kierunków, dla których przygotowano zestawienie, zwiększono z dwunastu do piętnastu.
Brak spadków
Podobnie jak miało to miejsce przed miesiącem, uwagę zwraca brak jakichkolwiek spadków średnich cen wobec ich poziomów z ubiegłego roku. Średnia arytmetyczna wzrostów w tabeli wynosi 107 złotych i jest bardzo podobna dla bardziej ogólnej różnicy cen obejmującej pełen zakres destynacji oraz ceny także w hotelach trzy- i pięciogwiazdkowych. Ta ostatnia wyniosła w tym czasie 110 złotych i wykazywała w ostatnich tygodniach lekką tendencję wzrostową. Właśnie w tych wyższych niż przed rokiem cenach wycieczek upatrywano dużą część „winy” za spadki sprzedaży letnich imprez turystycznych, na co regularnie wskazywały – wprawdzie nie wprost, ponieważ zrezygnowano w nich z poprzedniego podziału na sezon letni i zimowy – cotygodniowe raporty Polskiego Związku Organizatorów Turystyki. Z szerokiego wywiadu rynkowego przeprowadzonego przez branżowy portal „Rzeczpospolitej” Turystyka.rp.pl okazało się jednak, że według stanu na koniec stycznia 2015 sprzedaż lata u największych organizatorów nie spadła, ale wzrosła, choć nie tak [...]

Teraz kontynuujemy ten temat, ale po zmianach, które nastąpiły pomiędzy początkiem stycznia i lutego, gdy organizatorzy dokonywali korekt cenowych związanych z działaniami konkurentów i popytem na ich ofertę ze strony klientów. Dla przypomnienia, szczyt sezonu letniego zdefiniowany został jako pierwszy tydzień sierpnia, czyli czas największego natężenia wyjazdów wakacyjnych w Europie i w naszym kraju. Porównanie obejmuje średnie ceny dla jednotygodniowych wyjazdów z opcją wyżywienia all inclusive, dla osoby w pokoju dwuosobowym i w obiektach o kategorii czterech lub czterech i pół gwiazdki, czyli takich, które są najczęściej wybierane przez ogół polskich turystów. Liczbę kierunków, dla których przygotowano zestawienie, zwiększono z dwunastu do piętnastu.
Brak spadków
Podobnie jak miało to miejsce przed miesiącem, uwagę zwraca brak jakichkolwiek spadków średnich cen wobec ich poziomów z ubiegłego roku. Średnia arytmetyczna wzrostów w tabeli wynosi 107 złotych i jest bardzo podobna dla bardziej ogólnej różnicy cen obejmującej pełen zakres destynacji oraz ceny także w hotelach trzy- i pięciogwiazdkowych. Ta ostatnia wyniosła w tym czasie 110 złotych i wykazywała w ostatnich tygodniach lekką tendencję wzrostową. Właśnie w tych wyższych niż przed rokiem cenach wycieczek upatrywano dużą część „winy” za spadki sprzedaży letnich imprez turystycznych, na co regularnie wskazywały – wprawdzie nie wprost, ponieważ zrezygnowano w nich z poprzedniego podziału na sezon letni i zimowy – cotygodniowe raporty Polskiego Związku Organizatorów Turystyki. Z szerokiego wywiadu rynkowego przeprowadzonego przez branżowy portal „Rzeczpospolitej” Turystyka.rp.pl okazało się jednak, że według stanu na koniec stycznia 2015 sprzedaż lata u największych organizatorów nie spadła, ale wzrosła, choć nie tak [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl