Europejski rynek internetowych biur podróży jest bardzo rozdrobniony i nie daje już tak wielu możliwości rozwoju, zwłaszcza gdy jest się nowym graczem. Właśnie dlatego łączenie sił jest tak ważne – mówi Philipp Brinkmann, CEO Tripsta.
Od kiedy trwały rozmowy o fuzji Tripsta i airtickets?
Z pierwszą ofertą i propozycją wyszła Tripsta. Negocjacje trwały około 12 miesięcy, a do sukcesu przyczyniło się wiele osób. Aby fuzja mogła dojść do skutku, konieczne było przeprowadzenie wielu rozmów, zarówno z właścicielami airtickets, jak również z inwestorami, członkami globalnego systemu dystrybucji (tzw. GDS) i z kilkoma innymi osobami.
Co było powodem, że obie firmy zdecydowały się na połączenie?
Europejski rynek internetowych biur podróży jest już bardzo rozdrobniony i nie daje już tak wielu możliwości rozwoju, zwłaszcza gdy jest się nowym graczem. Właśnie dlatego łączenie sił jest tak ważne, jeśli chce się stworzyć mocny biznes. Fuzja Tripsty z airtickets spowodowała powstanie silnej i konkurencyjnej firmy na rynku e-commerce. Warto podkreślić, że utworzona właśnie w ten sposób nasza firma stała się jednocześnie największym internetowym biurem podróży w Europie Południowo-Wschodniej.
Na niektórych rynkach działają obie firmy. Jak będzie rozwiązana ta kwestia?
Tripsta i airtickets będą nadal działać na obecnych rynkach pod dotychczas istniejącymi markami z nowym CEO, czyli ze mną, [...]

Od kiedy trwały rozmowy o fuzji Tripsta i airtickets?
Z pierwszą ofertą i propozycją wyszła Tripsta. Negocjacje trwały około 12 miesięcy, a do sukcesu przyczyniło się wiele osób. Aby fuzja mogła dojść do skutku, konieczne było przeprowadzenie wielu rozmów, zarówno z właścicielami airtickets, jak również z inwestorami, członkami globalnego systemu dystrybucji (tzw. GDS) i z kilkoma innymi osobami.
Co było powodem, że obie firmy zdecydowały się na połączenie?
Europejski rynek internetowych biur podróży jest już bardzo rozdrobniony i nie daje już tak wielu możliwości rozwoju, zwłaszcza gdy jest się nowym graczem. Właśnie dlatego łączenie sił jest tak ważne, jeśli chce się stworzyć mocny biznes. Fuzja Tripsty z airtickets spowodowała powstanie silnej i konkurencyjnej firmy na rynku e-commerce. Warto podkreślić, że utworzona właśnie w ten sposób nasza firma stała się jednocześnie największym internetowym biurem podróży w Europie Południowo-Wschodniej.
Na niektórych rynkach działają obie firmy. Jak będzie rozwiązana ta kwestia?
Tripsta i airtickets będą nadal działać na obecnych rynkach pod dotychczas istniejącymi markami z nowym CEO, czyli ze mną, [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl