Klient może w wielu sytuacjach złożyć reklamację, a biuro podróży ma obowiązek jej przyjęcia. Poniżej wyjaśniamy na przykładach, w jakich okolicznościach biuro podróży musi uznać reklamację i jakie ma ustawowe obowiązki wynikające ze zgłoszenia reklamacji przez klienta.
Klient może złożyć reklamację w sytuacji, gdy w czasie trwania imprezy turystycznej jej organizator nie wykonuje przewidzianych w umowie usług stanowiących istotną część programu lub wykonuje je nienależycie. Klient ma prawo złożyć reklamację także wtedy, gdy niewykonanie umowy bądź nienależyte wykonanie wynika z działania bądź zaniechania podwykonawcy, z których usług korzysta biuro podróży. W niektórych sytuacjach klient może złożyć reklamację do biura – jeśli sprawcą nienależytego wykonania usługi są osoby trzecie. Biuro nie może odmówić przyjęcia reklamacji i musi odpowiedzieć na nią w ustawowym terminie, a gdy nie uzna reklamacji, musi to uzasadnić.
Gdy biuro nie wywiązuje się z umowy
Klient może złożyć reklamację w sytuacji, gdy w czasie trwania imprezy turystycznej jej organizator nie wykonuje przewidzianych w umowie zobowiązań lub nienależycie wykonuje postanowienia umowy.
Przykład:
Klient niezwłocznie po powrocie z wakacji w Grecji złożył reklamację do biura podróży, z którym wcześniej zawarł umowę. W oferowanych broszurach oraz katalogach przez biuro podróży było wyraźnie napisane, że hotel, w którym będzie zakwaterowany, ma basen oraz bezpłatną klimatyzację. W rzeczywistości hotel nie spełniał tych warunków. Klient samodzielnie założył, że odszkodowanie za brak opisanych powyżej warunków powinno stanowić 30 proc. uiszczonej ceny głównej. Klient w reklamacji bardzo dokładnie opisał nienależyte wykonanie umowy oraz załączył do niej liczne dowody (zdjęcia, dokumenty itp.). W takim przypadku biuro podróży ponosi odpowiedzialność z tytułu nienależytego wykonania umowy. Wysokość samego odszkodowania może stanowić okoliczność sporną.
Przykład:
Klient wykupił wycieczkę do Chorwacji. Zgodnie z ofertą biura podróży miał spędzić urlop w hotelu w miejscowości oddalonej od morza o 2 km. Faktycznie został zakwaterowany w hotelu położonym w miejscowości w odległości 20 km od morza. W takim wypadku biuro podróży odpowiadać będzie za nienależyte wykonanie umowy o usługi turystyczne.
Biuro podróży musi przyjąć reklamac
ję Biuro podróży nie może odmówić przyjęcia reklamacji. Organiza [...]

Klient może złożyć reklamację w sytuacji, gdy w czasie trwania imprezy turystycznej jej organizator nie wykonuje przewidzianych w umowie usług stanowiących istotną część programu lub wykonuje je nienależycie. Klient ma prawo złożyć reklamację także wtedy, gdy niewykonanie umowy bądź nienależyte wykonanie wynika z działania bądź zaniechania podwykonawcy, z których usług korzysta biuro podróży. W niektórych sytuacjach klient może złożyć reklamację do biura – jeśli sprawcą nienależytego wykonania usługi są osoby trzecie. Biuro nie może odmówić przyjęcia reklamacji i musi odpowiedzieć na nią w ustawowym terminie, a gdy nie uzna reklamacji, musi to uzasadnić.
Gdy biuro nie wywiązuje się z umowy
Klient może złożyć reklamację w sytuacji, gdy w czasie trwania imprezy turystycznej jej organizator nie wykonuje przewidzianych w umowie zobowiązań lub nienależycie wykonuje postanowienia umowy.
Przykład:
Klient niezwłocznie po powrocie z wakacji w Grecji złożył reklamację do biura podróży, z którym wcześniej zawarł umowę. W oferowanych broszurach oraz katalogach przez biuro podróży było wyraźnie napisane, że hotel, w którym będzie zakwaterowany, ma basen oraz bezpłatną klimatyzację. W rzeczywistości hotel nie spełniał tych warunków. Klient samodzielnie założył, że odszkodowanie za brak opisanych powyżej warunków powinno stanowić 30 proc. uiszczonej ceny głównej. Klient w reklamacji bardzo dokładnie opisał nienależyte wykonanie umowy oraz załączył do niej liczne dowody (zdjęcia, dokumenty itp.). W takim przypadku biuro podróży ponosi odpowiedzialność z tytułu nienależytego wykonania umowy. Wysokość samego odszkodowania może stanowić okoliczność sporną.
Przykład:
Klient wykupił wycieczkę do Chorwacji. Zgodnie z ofertą biura podróży miał spędzić urlop w hotelu w miejscowości oddalonej od morza o 2 km. Faktycznie został zakwaterowany w hotelu położonym w miejscowości w odległości 20 km od morza. W takim wypadku biuro podróży odpowiadać będzie za nienależyte wykonanie umowy o usługi turystyczne.
Biuro podróży musi przyjąć reklamac
ję Biuro podróży nie może odmówić przyjęcia reklamacji. Organiza [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl