Kim jest współczesny turysta i czego oczekuje, wybierając się w podróż? Z roku na rok, wraz z rozwojem globalizacji i nowych trendów w stylu i trybie życia, możemy obserwować, w jakim kierunku rozwija się rynek turystyki lokalnej w Polsce. Dominik Pietrzyk, z krakowskiej firmy City Tour Polska, opowiada o dzisiejszym obliczu sektora, w którym działa od prawie dekady.
Za sprawą intensywnej pracy i dynamicznego stylu życia turyści coraz częściej korzystają z krótszych urlopów. Decydują się na destynacje z krótkim czasem podróży i łatwym dostępem komunikacyjnym. Są jednocześnie przygotowani na wydanie większej sumy pieniędzy podczas takiego pobytu. Wzrasta popyt na wyjazdy okołoweekendowe, intensywne, oferujące aktywne i różnorodne spędzanie czasu. W roku 2015 i w I półroczu 2016 najwięcej turystów spędziło u nas od jednego do trzech noclegów (52 proc.), kolejna grupa – od czterech do siedmiu (31 proc.). W stosunku do roku 2014 średni pobyt turysty zagranicznego w roku 2015 skrócił się o 11 proc.
[...]Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl