Nabór do IV edycji konkursu „Teraz Polska Turystyka”

Polska Organizacja Turystyczna oraz Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska” rozpoczęły nabór do IV edycji ogólnopolskiego Konkursu na Najlepszą Pracę Magisterską „Teraz Polska Turystyka”.

Celem inicjatywy jest promocja badań naukowych związanych z rozwojem turystyki i jej promocją zarówno na poziomie lokalnym, krajowym, jak i międzynarodowym. Konkurs skierowany jest do absolwentów wszystkich kierunków studiów, których prace magisterskie – obronione na ocenę bardzo dobrą po 1 stycznia 2023 r. – podejmują te-

matykę turystyki krajowej lub turystyki przyjazdowej do Polski. Zgłoszenia można przesyłać do 15 października 2025 r. Na laureatów czekają nagrody łącznej wartości 18 tys. zł. – Czekamy na prace bazujące na rzetelnych badaniach, o potencjale wdrożeniowym i innowacyjnym spojrzeniu na tematykę promocji i rozwoju turystyki w Polsce – podkreśla Krzysztof Przybył, prezes Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego. – Tematyka turystyki nie tylko łączy wiele sektorów gospodarki, ale też stanowi realne ścieżkę rozwoju zawodowego dla absolwentów wielu różnych kierunków studiów. Rafał Szmytke, prezes POT, zwraca uwagę na interdyscyplinarność konkursu. – To inicjatywa, która mobilizuje młodych ludzi do naukowej refleksji nad wyzwaniami i potencjałem branży turystycznej. W poprzednich edycjach nagradzaliśmy nie tylko studentów kierunków stricte turystycznych, ale też autorów prac z zakresu ekonomii, zarządzania, socjologii czy nowych technologii. Warunkiem uczestnictwa jest przesłanie do Polskiej Organizacji Turystycznej (na adres: konkurs.tpt@pot.gov.pl) zgłoszenia, pracy magisterskiej oraz spełnienie kryteriów formalnych. Prace oceniane będą przez kapitułę konkursową, złożoną z ekspertów reprezentujących naukę, administrację publiczną oraz praktyków z branży turystycznej. Więcej informacji, w tym regulamin oraz karta zgłoszeniowa, dostępne są na stronie POT: www.pot.gov.pl oraz stronie fundacji „Teraz Polska”: www.terazpolska.pl. Organizatorzy zachęcają do zgłaszania konkursu i propagowania informacji o konkursie w środowiskach akademickich i branżowych.