Warszawski sezon konferencyjny 2024/2025 dobiegł końca, przynosząc wzrost liczby wydarzeń i wyraźne potwierdzenie dominującego trendu: konferencje hybrydowe stały się nieodłącznym standardem.

Organizatorzy wydarzeń oraz właściciele przestrzeni eventowych w stolicy szybko zareagowali na zmieniające się preferencje, modernizując obiekty, aby sprostać nowym wymaganiom.
Rok 2025 ostatecznie ugruntował format hybrydowy jako podstawę w branży MICE. Łączenie uczestników na miejscu z osobami uczestniczącymi zdalnie przestało być opcją, a stało się koniecznością odpowiadającą na globalne oczekiwania. Warszawskie hotele, takie jak NYX Hotel Warsaw i Leonardo Royal Warsaw, poczyniły spore inwestycje w przystosowanie swoich sal konferencyjnych, wyposażając je w zaawansowane rozwiązania streamingowe. To nie tylko umożliwia płynną interakcję między grupami uczestników, ale również podnosi atrakcyjność hoteli jako partnerów dla organizatorów. Jak podkreśla Kamil Sawicki, Cluster Poland Convention sales manager, zapytania o wydarzenia hybrydowe są już normą, a organizatorzy często oczekują możliwości włączenia dużej liczby uczestników online nawet przy stacjonarnym rdzeniu wydarzenia.
Analizy rynku wskazują na rosnące zapotrzebowanie na duże, elastyczne sale konferencyjne. Mimo że w 2024 r. najczęściej używano najmniejszych sal (do 20 m kw.), dane za I kwartał 2025 r. pokazują dynamiczny wzrost wykorzystania przestrzeni powyżej 1 tys. m kw. Potwierdza to potrzebę oferty dostosowanej zarówno do kameralnych spotkań, jak i imprez na dużą skalę. Odpowiedzią na to jest np. nowoczesna, elastyczna przestrzeń konferencyjna w Leonardo Royal Warsaw.
Szybkie dostosowanie się do trendu hybrydowego, inwestycje w nowoczesną infrastrukturę oraz rosnąca elastyczność oferty czynią z Warszawy jeden z najbardziej aktywnych i innowacyjnych rynków MICE w Europie Środkowo-Wschodniej. Dostawcy usług już teraz przygotowują się na jesienny wysyp wydarzeń, finalizując oferty, w tym propozycje imprez świątecznych, by zapewnić organizatorom najwyższy poziom usług w okresie największego zapotrzebowania.