Gruzja, choć już znana wielu polskim turystom, wciąż pozostaje kierunkiem z dużym potencjałem rozwoju. Oprócz znanych miejsc, takich jak Tbilisi czy Batumi, kraj ten oferuje wiele mniej oczywistych lokalizacji. Równolegle rozwijana jest infrastruktura turystyczna, co przekłada się na rosnące znaczenie turystyki dla gospodarki.

Turystyka w tym kraju jeszcze przed pandemią, w 2019 r. generowała ponad 8 proc. PKB Gruzji oraz niemal 36 proc. wpływów z eksportu usług. W tamtym czasie przychody z tego sektora sięgnęły blisko 3,2 mld dolarów. Pandemia COVID-19 wstrzymała ten trend – w 2020 r. liczba międzynarodowych przyjazdów skurczyła się o ponad 80 proc. Jednak już w 2022 r. turystyka zaczęła się odbudowywać, notując wzrost o ponad 200 proc. względem roku wcześniejszego. Wzrost liczby turystów w 2024 r. to efekt m.in. liberalizacji wizowej, która objęła ponad 90 krajów, oraz inwestycji w infrastrukturę i promocję kierowaną do rynków europejskich i azjatyckich.

Struktura odwiedzających
• Najliczniejsza grupa wiekowa: 31-50 lat (47,3 proc.), następnie 15-30 lat (25,6 proc.) i 51-70 lat (24,7 proc.).
• Kobiety stanowiły 41,8 proc. odwiedzających, mężczyźni – 58,2 proc.
[...]Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl