Dubaj w pierwszym półroczu 2025 r. przyjął 9,88 mln międzynarodowych turystów – to wynik, który stawia miasto w gronie globalnych liderów i przybliża je do celu, jakim jest wejście do pierwszej trójki najczęściej odwiedzanych miejsc świata.

Już teraz oznacza to, że w pół roku Dubaj osiągnął ponad połowę wyniku całego 2024 r. (18,72 mln odwiedzających, +9 proc. r/r). Średnie obłożenie hoteli w Dubaju wyniosło w I półroczu 2025 r. 80,6 proc., a sprzedano 22,24 mln noclegów – wzrost o 4 proc. rok do roku. Branża odnotowała także poprawę kluczowych wskaźników: średnia cena dobowej rezerwacji (ADR) wzrosła o 5 proc., a przychód na dostępny pokój (RevPAR) aż o 7 proc.
Wyniki hotelarstwa wspiera nieustannie rosnący ruch lotniczy. Port lotniczy Dubai International Airport (DXB) obsłużył w pierwszych sześciu miesia-cach roku 46 mln pasażerów, utrzy-mając pozycję najruchliwszego lotniska między-narodowego na świecie. Najwięk-szymi rynkami źródłowymi pozostają Indie, co odzwierciedla gęsta siatka połączeń pomiędzy oboma regionami. Prognozy zakładają obsłużenie 96 mln pasażerów w 2025 r. i przebicie psychologicznej granicy 100 mln w 2026 r.
Dubaj buduje swoją przewagę na połączeniu futurystycznej infrastruktury z bogatą ofertą kulturalną i rekreacyjną. Obok globalnych ikon architektury – takich jak Ain Dubai czy Museum of the Future – goście odwiedzają największe na świecie centra handlowe, luksusowe hotele, a także korzystają z oferty bardziej autentycznych doświadczeń w historycznych dzielnicach i na tradycyjnych targach.
Miasto intensywnie inwestuje także w wydarzenia całoroczne – od targów technologicznych GITEX po najważniejsze festiwale zakupowe i sportowe, które skutecznie wydłużają sezon turystyczny. Na tle konkurencji Dubaj wyróżnia się również certyfikacją i inkluzywnością: został uznany za Certified Autism Destination, a w globalnym rankingu bezpieczeństwa dla samotnych podróżniczek zajął pierwsze miejsce wśród 62 miast.
Najwięcej odwiedzających pochodzi z Europy Zachodniej (ok. 22 proc.), dalej plasują się CIS/Eastern Europe i Azja Południowa (po ok. 15 proc.), a także Zatoka Perska (GCC), region MENA, Azja Wschodnia, Ameryki i Afryka. Tak szeroka baza konkurencyjna globalny charakter tego kierunku. Turystyka tworzy ponad 12 proc. PKB Dubaju, generując setki tysięcy miejsc pracy. Według „Khaleej Times” w 2024 r. międzynarodowi podróżni wydadzą tam 179,8 mld dolarów, a turystyka krajowa dodała kolejne 205 mld dol. W planach do 2027 r. jest otwarcie ponad 113,75 tys. nowych pokoi hotelowych i stworzenie 15 tys. dodatkowych miejsc pracy.
Dzięki 9,88 mln odwiedzających już w pierwszej połowie 2025 r., Dubaj konsekwentnie umacnia pozycję jednego z najbardziej dynamicznych rynków turystycznych świata. Połączenie dostępności, nowoczesnej infrastruktury, inkluzywności i różnorodnej oferty doświadczeń sprawia, że miasto nie tylko przyciąga rekordowe liczby gości, ale także wyznacza standardy dla innych kierunków.