Zagraniczne płatności Polaków

Autor: ANDRZEJ JARCZEWSKI

Klienci Revoluta, których było 1,5 mln, od maja do sierpnia wydali za granicą 4 mld zł. Eksperci tej finansowej platformy zbadali ich plany, obawy i motywacje.

Polacy podróżują coraz częściej i coraz bardziej świadomie, a jednocześnie ujawniają w badaniach swoje marzenia, priorytety i finansowe ograniczenia. Najnowsze dane pokazują, że za decyzjami turystycznymi stoi mieszanka potrzeb emocjonalnych, społecznych i ekonomicznych.

CEL PODRÓŻY – RODZINA, RELAKS I KULTURA
Najczęstszym motywem wyjazdów jest spędzanie czasu z bliskimi (49 proc.) oraz poznawanie nowych kultur (47 proc.). Dla niemal połowy Polaków podróż to również forma wypoczynku i „nicnierobienia” (43 proc.). Zdecydowanie mniej osób wybiera wyjazdy dla sportu (13 proc.) czy wydarzeń kulturalnych (16 proc.). Zaledwie 2 proc. traktuje podróże jako okazje do nauki, pracy sezonowej czy programów typu work & travel. Dane wskazują więc, że wakacje są dla Polaków przede wszystkim czasem oddechu i relacji – mniej zaś inwestycją w rozwój zawodowy czy edukacyjny.

INSPIRACJE DO WYBORU KIERUNKU
Wbrew pozorom to nie influencerzy ani media społecznościowe kształtują plany wakacyjne.

Revolut, globalna platforma finansowa, z której korzysta ponad 60 mln klientów na świecie, i europejski bank, gdzie swoje konto ma ponad 4,5 mln polskich klientów, udostępnił w aplikacji dwie nowe funkcje dla podróżujących: Travel Mode i Travel Map. Firma sprawdziła też, które kierunki cieszyły się największą popularnością wśród klientów (od maja do sierpnia br.) i co kształtuje wybory Polaków dotyczące kierunku i sposobu spędzania urlopu. Bank policzył też, ile pieniędzy zostawili z pomocą kart Revolut turyści odwiedzający Polskę.

Zaledwie 9 proc. badanych kieruje się wskazówkami z Instagrama czy TikToka, podczas gdy aż 4

[...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl