Charlotte Bouillon powiększa warszawską ofertę   hotele

W pierwszej połowie 2026 roku w zabytkowej, odrestaurowanej kamienicy Wolfa Krongolda, będącej częścią projektu AFI Home Złota, zostanie otwarty drugi w Warszawie lokal restauracyjny Charlotte Bouillon. Nowa placówka zajmie 275 mkw. na parterze budynku, kontynuując trend zagospodarowywania ścisłych centrów miast wysokiej jakości gastronomią o codziennym charakterze.

Nowy lokal, podobnie jak ten flagshipowy przy Nowym Świecie, ma być inspirowany tradycją francuskich bouillon – restauracji serwujących klasyczne dania kuchni francuskiej w przystępnych cenach. W menu znajdą się takie pozycje jak bœuf bourguignon, ślimaki po burgundzku czy bulion z domowym makaronem. Nie zabraknie również flagowych dla marki śniadań, pieczywa z własnej piekarni, tartinów i deserów patisserie.

Justyna Kosmala, współwłaścicielka marki Charlotte, podkreśla społeczny wymóg lokalizacji. „Zależy nam, aby tworzone przez Charlotte lokale pełniły funkcję społeczną i naturalnie wpisywały się w rytm miasta. AFI Home Złota to jedna z najciekawszych i najbardziej udanych rewitalizacji historycznych kamienic z przełomu wieku w Warszawie” – komentuje Kosmala.

Wnętrze, zaprojektowane przez Łoskiewicz Studio i Studio 89 stopni, ma charakteryzować się jasną kolorystyką, naturalnymi drewnianymi wykończeniami i dużymi przeszkleniami. Projekt nawiązuje do idei nowoczesnej rewitalizacji historycznego miejsca.

Joanna Barska, Head of Retail Leasing w AFI Poland, wskazuje na szerszy trend. „Charlotte Bouillon wpisuje się w renesans ulic handlowych i rosnącą rolę gastronomii jako elementu aktywizującego przestrzeń w centrach miast. AFI Home Złota, dzięki położeniu w dzielnicy biznesowej, ma potencjał do przyciągania projektów sprzyjających budowaniu lokalnych społeczności” – dodaje Barska. Będzie to już dziesiąta lokalizacja marki Charlotte w Polsce.

Sam budynek AFI Home Złota to wielokrotnie nagradzana kamienica, która po rewitalizacji odzyskała historyczne detale, takie jak balkony, sztukaterie i freski, wzbogacone o nowoczesne udogodnienia. Projekt jest częścią platformy AFI Home, która należy do czołówki operatorów rynku PRS (Private Rented Sector) w Polsce z portfelem ponad 2,2 tys. lokali.