O zaletach partnerstwa publiczno-prywatnego sporo się mówi. Ta forma działania sprawdza się w wielu branżach. Warto więc przyjrzeć się, jak działa w turystyce.
Zgodnie z prawem współdziałanie podmiotów publicznych z prywatnymi nie ma ograniczeń dotyczących branży. Projekty takie realizowane są więc w wielu różnych branżach i zakresach działalności: budowy dróg, świadczenia usług transportowych, prowadzenia żłobków i przedszkoli, rewitalizacji obiektów, efektywności energetycznej budynków publicznych, gospodarki wodno-kanalizacyjnej, gospodarki odpadami, sportu, turystyki i rekreacji.
Kto i co zyskuje?
Najczęściej stosowanym rozwiązaniem jest zlecanie przez podmioty publiczne odpowiedzialne za określoną sferę usług wykonawstwa zadań inwestycyjnych lub eksploatacyjnych (zarządzanie obiektami infrastruktury) podmiotom prywatnym w trybie standardowych procedur zamówień publicznych. W wypadku dobrze zorganizowanego partnerstwa obie strony osiągają korzyści. Partner prywatny może działać w modelu koncesyjnym, zarabia wówczas pobierając opłaty od użytkowników obiektu będącego przedmiotem umowy. Inna forma polega na wypłacaniu zryczałtowanego wynagrodzenia w zamian za dostępność obiektu na określonych warunkach. Z kolei dla podmiotów publicznych p
[...]Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl