Od trzech sezonów Olsztyn regularnie notuje wzrost liczby turystów odwiedzających miasto, jednakże większość wybiera stolicę Warmii i Mazur latem. – Dziś jednym z naszych najważniejszych wyzwań jest udowodnienie tezy, że Olsztyn jest miastem całorocznym i ma czym kusić również poza sezonem letnim – mówi Krzysztof Otoliński, dyrektor Biura Promocji Urzędu Miasta Olsztyna.
Sezonowość oferty to problem większości polskich ośrodków turystycznych. A jak wiadomo, opcja „tłumy latem, puchy zimą” nie sprzyja zrównoważonemu rozwojowi turystyki. – Aby w ogóle myśleć o zmianie takiej sytuacji, nie wystarczy najlepsza nawet promocja – uważa szef promocji miasta. – Podstawą jest współgranie jej z polityką inwestycyjną. W Olsztynie przykładem współpracy tych dwóch dziedzin jest powstanie Centrum Rekreacyjno- Sportowego Ukiel nad naszym największym jeziorem.
Co po lecie?
Latem Olsztyn jest pełny gwaru i ludzi. Hotele mają pełne obłożenie, na ulicach rozbrzmiewają obce języki. W najlepsze trwa cykl imprez Olsztyńskie Lato Artystyczne, zaludniają się plaże, a na jeziorach licznie pojawiają się skutery i jachty. Branża zaciera ręce, ale… Gdy nadchodzą brzydsze pory roku, sytuacja już nie wygląda tak różowo.
[...]Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl