O batalii o turystów z Mazurami, problemie sezonowości oferty i trendach turystycznych w stolicy Warmii mówi Krzysztof Otoliński, dyrektor Biura Promocji i Turystyki Urzędu Miasta Olsztyna.
Czy Olsztyn to miasto turystyczne? Olsztyn stał się miastem turystycznym. Największe zmiany w dziedzinie turystyki w naszym mieście to kwestia ostatnich kilku lat. Dane Głównego Urzędu Statystycznego mówią, że pod względem zainteresowania przyjezdnych Olsztyn jest na drugim miejscu wśród miast turystycznych w województwie. GUS podał, że w 2016 r. na Warmię i Mazury przyjechało 1,28 mln turystów. Najwięcej osób – 21,4 proc. – nocowało w powiecie mrągowskim, na drugim miejscu z wynikiem 14,5 proc. znalazł się Olsztyn. Mam pewną satysfakcję, bo wyprzedziliśmy dotychczas faworyzowane kierunki turystyczne, np. powiaty giżycki i ostródzki.
Czy miasto boryka się z problemem sezonowości oferty?
Jak każde inne w tym kraju. W listopadzie czy brzydką wiosną z turystami faktycznie bywa gorzej. Dlatego pracownicy naszego biura pracują nad tym, żeby ludzie odwiedzali Olszty
[...]Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl