Firma wystąpiła do sądu przeciwko liniom lotniczym Air Baltic.
Przedmiotem sporu były niezapłacone odszkodowania za opóźnione i odwołane loty, przysługujące pasażerom na podstawie rozporządzenia (WE) 261/2004. Po długiej i trudnej batalii prawnej sąd przychylił się do stanowiska Skycop. Firma tylko na Litwie wszczęła 207 spraw sądowych – dotyczyły one roszczeń 385 pasażerów na kwotę 120 tys. euro. Kolejne spory sądowe toczą się w Polsce i na Łotwie. – Po zaciętej walce w sądzie Skycop i Air Baltic ostatecznie ustaliły sposób zakończenia spraw i wypłaty odszkodowań. Osiągnięto porozumienie i Skycop rozpocznie wypłaty odszkodowań pasażerom, gdy tylko Air Baltic przekaże firmie pieniądze – mówi Nerijus Zaleckas, adwokat reprezentujący interesy pasażerów w sądzie. – Tego typu sprawy skłaniają linie lotnicze do zmiany nastawienia. Firmy takie jak Skycop działają na mocy unijnego rozporządzenia 261/2004 i zmuszają przewoźników do przestrzegania prawa. Skorzystają na tym wszyscy. W przyszłości tego rodzaju spory będą trafiać do sądu wyłącznie w wyjątkowych przypadkach – przewiduje Nerijus Zaleckas. Eksperci Skycop podkreślają, że zawsze w pierwszej kolejności dążą do pozasądowych rozstrzygnięć. Pozwy sądowe składane są tylko w ostateczności, gdy nie ma szans na uzyskanie porozumienia. Skycop obecnie podejmuje działania prawne m.in. przeciwko Air Baltic, Ryanair, Swiss Air Lines, Iberia, Vueling, Enter Air, Smartwings Poland, Ukraine International Airlines