Europ Assistance Polska podsumowała strukturę spraw assistance zrealizowanych podczas tegorocznych wakacji. Najczęściej zgłoszenia dotyczyły assistance samochodowego (56 proc.), a sprawy z zakresu pomocy medycznej stanowiły 28 proc. wszystkich interwencji.
W razie awarii lub kolizji Europ Assistance najczęściej organizowała holowanie pojazdu, usprawnienie na miejscu zdarzenia i organizację pojazdu zastępczego. 78 proc. wszystkich interwencji nastąpiło w Polsce, najczęściej w województwach mazowieckim, dolnośląskim, śląskim, pomorskim i wielkopolskim. Kierowcom podróżującym za granicę assistance samochodowy najbardziej przydał się w Niemczech, Chorwacji, Włoszech i Francji. Kwestie związane z pomocą medyczną stanowiły 28 proc. wszystkich interwencji assistance. Najczęściej firma organizowała usługi medyczne i zwracała koszty leczenia. Najwięcej zgłoszeń dotyczyło nagłych zachorowań i złamań czy urazów. W Polsce pomocy medycznej potrzebowało 35 proc. osób dzwoniących na infolinię. Reszta spraw realizowana była za granicą, gdzie najczęściej korzystali z niej turyści w Chorwacji (9 proc.), w Niemczech i we Włoszech (po 6 proc.), a także w Turcji i Hiszpanii (po 5 proc.) oraz Grecji (4 proc.). – Z tegorocznego badania Holiday Barometer, zrealizowanego przez IPSOS na zlecenie Europ Assistance, wynika, że w poszukiwaniu relaksu i słońca za granicą Polacy najchętniej wybierają Włochy, Grecję, Hiszpanię i Chorwację. Dane te mają również odzwierciedlenie w naszych statykach sezonowych – dodaje Marcin Zieliński, dyrektor Departamentu Sprzedaży w Europ Assistance Polska.