Dobra organizacja podróży służbowych, scentralizowanie budżetu i negocjacje z przewoźnikami i hotelami mogą zmniejszyć roczne wydatki na delegacje nawet o połowę. Pracą taką powinien zajmować się menedżer ds. podróży
Największe spośród działających w Polsce firm wydają na wyjazdy służbowe po kilka milionów euro rocznie. Według szacunków Mariana Szypuły, prezesa Lufthansa City Center Grupa Polska, biura podróży specjalizującego się w obsłudze klientów biznesowych, w Polsce jest około 3,5 tys. firm, których roczne budżety podróżne są większe niż 30 tys. euro. Jego zdaniem rynek podróży służbowych w Polsce dynamicznie się rozwija, szczególnie w segmencie średnich i małych przedsiębiorstw
Nie zmienia to jednak faktu, że obecnie pierwsza dwudziestka największych korporacji tworzy 70 procent rynku podróży służbowych.
Prym wiodą przedsiębiorstwa zlokalizowane w Warszawie i województwie mazowieckim, jednak coraz więcej wyjazdów przypada na spółki, które związane są z mniejszymi ośrodkami: Krakowem, Łodzią, Poznaniem, Wrocławiem, Katowicami oraz Trójmiastem. Wynika to m.in. z dobrej koniunktury, którą przeżywają lokalne lotniska, z którymi siatki połączeń budują najtańsi przewoźnicy lotniczy.
Budżet scentralizowany
[...]
Największe spośród działających w Polsce firm wydają na wyjazdy służbowe po kilka milionów euro rocznie. Według szacunków Mariana Szypuły, prezesa Lufthansa City Center Grupa Polska, biura podróży specjalizującego się w obsłudze klientów biznesowych, w Polsce jest około 3,5 tys. firm, których roczne budżety podróżne są większe niż 30 tys. euro. Jego zdaniem rynek podróży służbowych w Polsce dynamicznie się rozwija, szczególnie w segmencie średnich i małych przedsiębiorstw
Nie zmienia to jednak faktu, że obecnie pierwsza dwudziestka największych korporacji tworzy 70 procent rynku podróży służbowych.
Prym wiodą przedsiębiorstwa zlokalizowane w Warszawie i województwie mazowieckim, jednak coraz więcej wyjazdów przypada na spółki, które związane są z mniejszymi ośrodkami: Krakowem, Łodzią, Poznaniem, Wrocławiem, Katowicami oraz Trójmiastem. Wynika to m.in. z dobrej koniunktury, którą przeżywają lokalne lotniska, z którymi siatki połączeń budują najtańsi przewoźnicy lotniczy.
Budżet scentralizowany
[...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl