Obecna sytuacja związana z rozwojem pandemii koronawirusa stawia przed firmami z branży turystycznej wiele wyzwań, również tych komunikacyjnych. Agencja Komunikacji Catchers opracowała zbiór rekomendacji, jak skutecznie przedstawić swoje postulaty różnym grupom interesariuszy oraz zakomunikować często niełatwe zmiany.
Pandemia koronawirusa sparaliżowała całą Polskę, zmuszając większość osób do pozostania w domach. Branża turystyczna to jeden z sektorów, które obecna sytuacja dotknęła najmocniej. W podbramkowej sytuacji znajdują się zarówno przewoźnicy, hotelarze, jak i organizatorzy wycieczek. Wielu przedsiębiorców niepewnie patrzy w przyszłość, obawiając się o dalsze losy swojego biznesu. Oznacza to często konieczność podjęcia trudnych decyzji, które muszą zostać w odpowiedni sposób zakomunikowane. W tym trudnym dla branży czasie należy ze szczególną uważnością wypracować cele komunikacyjne. Kluczowe jest utrzymanie dialogu z grupami docelowymi, takimi jak pracownicy, klienci czy dostawcy, i zapewnienie im dostępu do niezbędnych informacji. Brak informacji powoduje nierzadko większy stres niż przekazanie nawet najtrudniejszych wiadomości. Ważne jest, by komunikację cechowały empatia i partnerskie relacje.
Komunikat
Treść komunikatu powinna być wyczerpująca i nie pozostawiać miejsca na wątpliwości. W razie braku kompletnych informacji należy wyznaczyć datę, kiedy zostanie przedstawione kolejne stanowisko firmy, i bezwzględnie się j
[...]Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl