
Sprzeciw górali dotyczy głównie wielkiego węzła z rondem oraz estakadami, który ma udrożnić przejazd do Zakopanego, ale jednocześnie doprowadzić do podzielenia wsi i wyburzenia domów. Andrzej Chowaniec-Rybka, architekt i jeden z członków Federacji Obrony Podhala, przygotował koncepcję przeprowadzenia "zakopianki" przez Poronin w tunelu. Pod ziemią mogłyby jeździć samochody, które kierują się do Zakopanego.
Natomiast osoby, które będą chciały dojechać do innych miejscowości Podhala, jak Ząb lub Bukowina Tatrzańska, mogłyby korzystać z naziemnych skrzyżowań z rondami. Rada Gminy Poronin i jej wójt zaakceptowali rozwiązanie FOP i przesłali swoje stanowisko do urzędu marszałkowskiego, który właśnie opracowuje studium komunikacyjne. Wśród wniosków jest też sugestia, aby do opracowania włączyć kolejarzy, którzy też powinni zacząć myśleć o prowadzeniu torów kolejowych do Zakopanego w tunelu.