
Polski rynek usług turystycznych mocno się zmienił w ostatnich latach. Kilka głośnych upadków biur podróży zwróciło uwagę podróżujących i ustawodawców na nieuczciwe praktyki biznesowe w branży turystycznej. Według danych Instytutu Turystyki w latach 2004-2005 odnotowano spadek liczby zarejestrowanych pomiotów spowodowany najczęściej wzrostem kosztów opłat ubezpieczeniowych. - Do zmian na rynku usług turystycznych przyczynił się również zwiększony ruch turystyczny Polaków oraz ich większe doświadczenie w korzystaniu z usług organizatorów turystyki. Wracają do tych pewnych i sprawdzonych firm.
Obserwujemy spadek liczby małych biur (zostają te najlepsze), świadczy to o coraz większej specjalizacji biur i o naturalnych prawach rynku, w którym pozostają najbardziej profesjonalne i stabilne biura podróży. Jest to tendencja z pewnością korzystna dla klientów biur podróży, jak również dla ubezpieczycieli z uwagi na minimalizowanie przypadków bankructw - mówi Magdalena Oszczak, zastępca dyrektora Departamentu Ubezpieczeń Turystycznych SIGNAL IDUNA Polska.
Trendy na rynku ubezpieczeń turystycznych
Dobre wyniki gospodarcze, mocna złotówka, wzrost wynagrodzeń, a także coraz atrakcyjniejsze ceny usług turystycznych oferowanych przez touroperatorów, bezpośrednio wpływają na rosnącą liczbę wyjazdów zagranicznych Polaków. Ta zwiększona liczba podróży pociąga za sobą zwiększoną sprzedaż ubezpieczeń turystycznych. W myśl prawa, każdy organizator turystyki musi ubezpieczyć organizowaną przez siebie wycieczkę, imprezę turystyczną. Zazwyczaj wygląda to tak, że obowiązkowe ubezpieczenie ma charakter podstawowy i jest wliczone w cenę imprrezy. Wtedy proponowane są opcje dodatkowe, uzupełniające, za które klient dopłaca oddzielnie - mówi Beata Kalitowska, dyrektor Europäische Reiseversich [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl