Autorem artykułu jest
Jerzy Soliński
Koordynator projektów współpracy z zagranicą
Zespołu Szkół nr 7 im. Szczepana Bońkowskiego w Warszawie,
w którym kształcone są kadry m.in. w specjalizacji:
technik obsługi ruchu turystycznego oraz technik hotelarstwa.
Kształcenie kadr dla turystyki już na poziomie ponadgimnazjalnym

Każda firma, również ta z branży turystycznej, to przede wszystkim ludzie - odpowiednio wykwalifikowani i przygotowani merytorycznie oraz praktycznie. Dlatego tak ważne dla rozwoju rynku turystycznego jest kształcenie zawodowe. Nie zawsze i nie na wszystkich stanowiskach konieczne jest zatrudnianie osób z wyższym wykształceniem. Wręcz przeciwnie, średnia kadra zawodowa jest równie ważna, a odpowiednio przygotowana z sukcesem potrafi rozwiązywać problemy i załatwiać formalności - od rozmów z klientem indywidualnym począwszy, a na organizacji turystyki kończąc.
Teraz zwiększono szanse na karierę w branży turystycznej również absolwentom gimnazjów - dzięki wprowadzeniu do programu techników kolejnego, związanego z turystyką kierunku: technik obsługi turystycznej (do tej pory kształcenie w tym zawodzie odbywało się tylko na poziomie policealnym i wyższym).
Polskie szkoły ponadgimnazjalne kształcą od lat kadrę w kierunkach związanych z turystyką i hotelarstwem - chodzi o zawód: technik hotelarstwa. W ciągu 4 lat cyklu kształcenia uczniowie tego kierunku zapoznani zostają z wiedzą teoretyczną, dotyczącą organizacji ruchu turystycznego, hotelarstwa, marketingu i ekonomii, techniki i organizacji pracy, jak również zasad organizacji imprez turystycznych. Czym jednak byłaby teoria nie skonfrontowana z praktyką? Stąd też bardzo ważne są praktyki zawodowe, które uczniowie zobowiązani są odbyć i pozytywnie zaliczyć w drugiej i trzeciej klasie.
Celem tych miesięcznych praktyk jest zastosowanie wiadomości teoretycznych w praktyce. W kształceniu kadr szczebla średniego duż [...]
Jerzy Soliński
Koordynator projektów współpracy z zagranicą
Zespołu Szkół nr 7 im. Szczepana Bońkowskiego w Warszawie,
w którym kształcone są kadry m.in. w specjalizacji:
technik obsługi ruchu turystycznego oraz technik hotelarstwa.
Kształcenie kadr dla turystyki już na poziomie ponadgimnazjalnym

Każda firma, również ta z branży turystycznej, to przede wszystkim ludzie - odpowiednio wykwalifikowani i przygotowani merytorycznie oraz praktycznie. Dlatego tak ważne dla rozwoju rynku turystycznego jest kształcenie zawodowe. Nie zawsze i nie na wszystkich stanowiskach konieczne jest zatrudnianie osób z wyższym wykształceniem. Wręcz przeciwnie, średnia kadra zawodowa jest równie ważna, a odpowiednio przygotowana z sukcesem potrafi rozwiązywać problemy i załatwiać formalności - od rozmów z klientem indywidualnym począwszy, a na organizacji turystyki kończąc.
Teraz zwiększono szanse na karierę w branży turystycznej również absolwentom gimnazjów - dzięki wprowadzeniu do programu techników kolejnego, związanego z turystyką kierunku: technik obsługi turystycznej (do tej pory kształcenie w tym zawodzie odbywało się tylko na poziomie policealnym i wyższym).
Polskie szkoły ponadgimnazjalne kształcą od lat kadrę w kierunkach związanych z turystyką i hotelarstwem - chodzi o zawód: technik hotelarstwa. W ciągu 4 lat cyklu kształcenia uczniowie tego kierunku zapoznani zostają z wiedzą teoretyczną, dotyczącą organizacji ruchu turystycznego, hotelarstwa, marketingu i ekonomii, techniki i organizacji pracy, jak również zasad organizacji imprez turystycznych. Czym jednak byłaby teoria nie skonfrontowana z praktyką? Stąd też bardzo ważne są praktyki zawodowe, które uczniowie zobowiązani są odbyć i pozytywnie zaliczyć w drugiej i trzeciej klasie.
Celem tych miesięcznych praktyk jest zastosowanie wiadomości teoretycznych w praktyce. W kształceniu kadr szczebla średniego duż [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl