Choć sezon letni jeszcze trwa, to powoli można wyciągać już pierwsze wnioski. Jak wynika z badania Barometru EFL dla sektora HoReCa, nastroje w tym segmencie nie są optymistyczne.
OPR. ANDRZEJ JARCZEWSKI
Tylko 28 proc. przedsiębiorców liczy na wzrost liczby gości i zamówień. Wartość głównego indeksu Barometru EFL na III kwartał 2022 r. wyniosła 47,6 pkt. Osiągnięty poziom jest o 1,1 pkt niższy niż w II kwartale 2022 r . Subindeks Barometru EFL dla sektora HoReCa na III kwartał br. wyniósł 50,2 pkt i był o 3,2 pkt wyższy w porównaniu z poprzednim kwartałem. Eksperci EFL zwracają uwagę, że choć to najwyższy wynik wśród sześciu badanych branż, uwarunkowany trwającym okresem wakacyjnym, to jego wartość w porównaniu z odczytami z analogicznych okresów ubiegłych lat jest dużo niższa. Rok temu wyniosła prawie 60 pkt. W tym roku tylko co czwarty hotelarz lub restaurator liczy na więcej gości i zamówień. W ubiegłoroczne wakacje ten wskaźnik wyniósł aż 78 proc. Ponadto przedstawiciele HoReCa coraz mniej obawiają się kolejnych fal pandemii COVID-19, a bardziej wojny w Ukrainie.
ŻNIWA NIE TAK OBFITE?
– Okres wakacyjny to dla HoReCa czas żniw. I właśnie w trzecim pomiarze rocznym, który przypada na przełom czerwca i lipca, czyli środek sezonu, odczyty dla tej branży zawsze są najwyższe w ciągu roku. Tak jest i tym razem, jednak wartość subindeksu daleko odbiega od tej, z jaką mieliśmy do czynienia rok czy dwa lata temu. Z pewnością jest to związane z trudną sytuacją społeczno-polityczno- -gospod
[...]Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl