Rozwój branży turystycznej to nie tylko większa liczba oferowanych produktów turystycznych, więcej atrakcji, miejsc noclegowych, podmiotów funkcjonujących na rynku usług, a wreszcie: większa liczba turystów. Rozwój branży turystycznej to także wyższa jakość usług, która zwykle jest pochodną poziomu wykształcenia i kwalifikacji pracowników. Gdzie przyszli lub obecni pracownicy branży turystycznej mogą zdobyć odpowiednie wykształcenie? Jak wygląda ich program studiów?

Jakie jest zderzenie nabytej w czasie studiów wiedzy z rzeczywistością? Rynek turystyczny w Polsce ciągle się rozwija. Świadczą o tym nie tylko dane dotyczące rosnącego ruchu turystycznego Polaków czy przyjazdami cudzoziemców, ale także dane dotyczące wzrostu zatrudnienia w podmiotach branży turystycznej.

Według danych Głównego Urzędu Statystycznego z końca czerwca 2007 roku, w hotelach i restauracjach odnotowano 4,3-procentowy wzrost zatrudnienia w porównaniu z rokiem 2006. Większy wzrost odnotowano tylko w budownictwie (9,5 proc.), handlu i naprawach (5,9 proc.) oraz obsłudze nieruchomości i firm (4,9 proc.).
Uczelnie i ich program
Około 60 uczelni wyższych w Polsce oferuje kształcenie w zakresie różnych kierunków i specjalności turystycznych. Są to uczelnie publiczne i niepubliczne. Profil kształcenia niektórych z nich jest w całości nakierowany na edukację w zakresie turystyki. Turystykę można również studiować na uczelniach rolniczych, ekonomicznych, humanistycznych, technicznych.
W ramach kierunku turystyka i rekreacja szkoły wyższe oferują wiele specjalizacji, jak na przykład: turystyka i hotelarstwo, obsługa ruchu turystycznego, hotelarstwo i gastronomia, pilotaż wycieczek, przewodnictwo turystyczne, organizacja imprez turystycznych i rekreacji, turystyka biznesowa, turystyka krajowa i zagraniczna, zarządzanie i reklama w turystyce i rekreacji, zarządzanie gastronomią i dietetyką, turystyka uzdrowiskowa i spa itp. Kształcenie odbywa się w trybie stacjonarnym (studia dzienne) oraz niestacjonarnym (studia wieczorowe i zaoczne).
Prawie wszystkie uczelnie oferują praktyki zawodowe w kraju, a większość z nich również za granicą, na przykład w Niemczech, Anglii, Hiszpanii, Grecji, Francji, Irlandii, USA, Kanadzie. Czesne [...]

Jakie jest zderzenie nabytej w czasie studiów wiedzy z rzeczywistością? Rynek turystyczny w Polsce ciągle się rozwija. Świadczą o tym nie tylko dane dotyczące rosnącego ruchu turystycznego Polaków czy przyjazdami cudzoziemców, ale także dane dotyczące wzrostu zatrudnienia w podmiotach branży turystycznej.

Według danych Głównego Urzędu Statystycznego z końca czerwca 2007 roku, w hotelach i restauracjach odnotowano 4,3-procentowy wzrost zatrudnienia w porównaniu z rokiem 2006. Większy wzrost odnotowano tylko w budownictwie (9,5 proc.), handlu i naprawach (5,9 proc.) oraz obsłudze nieruchomości i firm (4,9 proc.).
Uczelnie i ich program
Około 60 uczelni wyższych w Polsce oferuje kształcenie w zakresie różnych kierunków i specjalności turystycznych. Są to uczelnie publiczne i niepubliczne. Profil kształcenia niektórych z nich jest w całości nakierowany na edukację w zakresie turystyki. Turystykę można również studiować na uczelniach rolniczych, ekonomicznych, humanistycznych, technicznych.
W ramach kierunku turystyka i rekreacja szkoły wyższe oferują wiele specjalizacji, jak na przykład: turystyka i hotelarstwo, obsługa ruchu turystycznego, hotelarstwo i gastronomia, pilotaż wycieczek, przewodnictwo turystyczne, organizacja imprez turystycznych i rekreacji, turystyka biznesowa, turystyka krajowa i zagraniczna, zarządzanie i reklama w turystyce i rekreacji, zarządzanie gastronomią i dietetyką, turystyka uzdrowiskowa i spa itp. Kształcenie odbywa się w trybie stacjonarnym (studia dzienne) oraz niestacjonarnym (studia wieczorowe i zaoczne).
Prawie wszystkie uczelnie oferują praktyki zawodowe w kraju, a większość z nich również za granicą, na przykład w Niemczech, Anglii, Hiszpanii, Grecji, Francji, Irlandii, USA, Kanadzie. Czesne [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl